Minder werken ja of nee

Goedendag dames,

Ik zit met nog een kwestie, wij hebben twee huizen, dit kunnen we gewoon allen maal betalen er zit ook in het andere huis een huurder en die staat te koop, nu ga ik 1 dag minder werken das kwa finacien ook nog te doen ook als de huurder er uit zou gaan, nu kon ik 3 dagen werken of 3,5 dag, allen ben bang dat als ik 3.5 dag ga werken in plaats van 4.5 dat ik die kleine te kort doe of dat ik geen goede moeder zou zijn, ben een beetje radeloos wat te doen en voel me erg schuldig.

Een goede moeder is een heel ruim begrip!
Wij hebben het niet breed hier thuis en toch heb ik vier kinderen straks... Ik werk ook 4 dagen en soms zelfs 4,5 dagen en dat doe ik juist voor mijn kinderen! Ik werk veel zodat ze niks te kort komen!
Maar ik ga ook zeker 1 keer per week met ze zwemmen of iets anders leuks ondernemen.
's avonds een verhaaltje en een knuffel, helpen met huiswerk hoort ook bij moeder zijn!
Dus ondanks ik veel werk vind ik mezelf wel een goede moeder!
Doe wat je denkt wat goed is!

helemaal mee eens!
Ik denk doordat je er al zo bij stil staat, dat dat al aangeeft dat je een goede moeder bent.
Iedereen doet het op zijn of haar eigen manier, veel werken, weinig werken, zolang je er zelf maar voor 100% achter kunt staan, samen met je partner, doe je het volgens mij goed.
Ik werk zelf 3 dagen, mijn vriend 4, we zouden meer kunnen werken, dat geeft meer financiele armslag, maar omdat het niet nodig is (we komen rond, hebben geen schulden, kunnen per maand altijd wel iets opzij leggen), vinden wij dit heel prettig. Misschien sparen we wel niet genoeg voor studies van de kinderen later, maar ja, je weet ook niet of het wel zulke bollebozen worden :)
Wij doen dit zo omdat dit ons rust geeft, maar als we er financieel minder goed voor zouden staan zouden we waarschijnlijk juist kiezen om meer te werken. Als je als ouders veel stress hebt (vanwege geldzorgen of iets anders) voelen kinderen dit ook. Juist door datgene te doen waar jij zelf het meeste achter staat (en niet datgene waarvan je denkt dat je omgeving of " de maatschappij" het meeste achter staat), hou je die rust binnen je gezin. en dat is juist waar kinderen goed op gedijen!
Succes met je beslissing!

mmmm heel moeilijk want wanneer doe je je kind iets tekort?
als je minder werkt, heb je minder geld en dus minder om aan je kind te spenderen maar ben je wel veel bij je kindje.
werk je veel, heb je veel geld om uit te geven, maar minder tijd voor je kindje.
tis maar net waar je prioriteiten liggen.
mijn prioriteiten lagen (en liggen nog steeds) bij veel bij mn kindjes zijn en minder geld.
ik ben volledig gestopt met werken en we verloren een inkomen van boven de 1000 euro per maand.
we redde het makkelijk. tuurlijk is het minder dan voorheen, t gaat om een groot bedrag wat weg viel.
maar ik koos om bij mn kindjes te zijn.
wat betreft minder te besteden; ook dan gaat het weer om wat je prioriteiten zijn.
wil jij dure merk kleding voor je kindje, kost dat meer geld dan kleertjes van de wibra.
wil jij dure avenflessen, of ga je voor de eigen merken?
wil jij pampers of doe je genoegen met de goede kruitvat luiers enz enz.

maak een lijstje met de voor en nadelen en je merkt snel genoeg wat je wilt.
nu gaat het in jouw geval om een halve dag extra dus lijkt me die keuze niet zo moeilijk.
houd wel rekening met het kinderdag verblijf dan, als je die moet regelen. rekenen hun ook met halve dagen of kost je dat een hele dag? dat zal je ff moeten navragen dan, voordat je die dag voor jan met de korte achternaam werkt omdat het kdv die dag duurder is dan als je niet werkt die dag. snap je?

succes met je keuze

liefs, do

Ik snap je. Maar je hoeft je niet schuldig te voelen. Elke situatie is anders maar vind het t belangrijkste dat je goed voor je uk kan zorgen en dat die niets te kort komt. Als ik sommige zie die niet willen werken en alleen maar onzinnige dingen voor zichzelf kopen van de paar euro die zie p maand hebben vind ik dat maar triest.

Terug
Bovenaan