<p>Momenteel werk ik fulltime op een kantoor. Nu ben ik op het moment 21 weken zwanger naar zou graag na mijn verlof 3 dagen gaan werken. Ik weet dat (met name mijn leidinggevende) het wat minder gewaardeerd wordt bij ons op kantoor als je minder wilt gaan werken. Toen er een nieuwe collega (zelfde functie) aangenomen moest worden, moest en zou diegene ook fulltime werken. Mijn leidinggevende schuift graag werk door en vindt het fijn dat ze twee dames als achtervang heeft. Nu is dat eigenlijk helemaal niet nodig. Zit nu ook ruim 3 weken alleen aangezien mijn directe collega met vakantie is en geen nood aan de man. Ik zou dus prima 3 dagen kunnen werken.</p><p>Nu eigenlijk echt mijn vraag: is er iemand al eens in de situatie geweest dat een verzoek om minder te werken geweigerd is? Nu heeft een oud werkgever ook al contact met mij gezocht of ik eventueel daar zou willen werken. Betreft wel een functie van 3 dagen. Dus echt zorgen maak ik me niet maar ben benieuwd naar andere ervaringen!</p>