minder werken voor het verlof

A

Anoniem

Guest
Ik werk 9 uren op een dag wat best zwaar wordt
Sommigen hoor ik over minder lange dagen werken, is dit dan een gedeelde ziektewet of kost dit jullie dan vrij dagen/uren.
Kun je hierom vragen of hoe werkt dat???????????

hoi hoi,

als je die 9 uur per dag niet meer aan kan door je zwangerschap kun je idd minder uren gaan werken

in overleg met je baas
dit kost je verder geen vakantie uren maar is gedeelte ziektewet

over deze uren behoud je wel je 100% loon dus geen ziektewet 70%

alleen je bent dan wel verplicht om 6 weken van te voren met zwangerschapsverlof te gaan

dus het kost je ook geen dagen, doet je baas moeilijk hierover   dan ga je voor een x aantal uren de ziektewet in per dag

succes  

groetjes moekje, 30, wkn

Je kunt ook altijd een preventief consult vragen bij de arbo arts, die geeft dan een advies waarmee je naar je werkgever kunt gaan. Handig om te weten is dat deze ziekteuren vergoed worden door het UWV aan je werkgever. Omdat het hier gaat om ziekte als gevolg van zwangerschap.

Toevallig heb ik gisteren het UWV gebeld (zelfde probleem -> dagen zijn te lang, helemaal in de ziektewet vind ik niet nodig).
Het nummer van het UWV is 09009294.

De man die ik aan de lijn kreeg zei dat je "parttime" in de ziektewet kan. Over de vraag of je dan perse 6 wkn van te voren op zwangerschapsverlof moet, zei hij dat daar heel verschillend mee omgegaan wordt. Ik moest geen slapende honden moest wakker maken. En tegen die tijd gewoon 4 weken aanvragen en dan kijken of daar op gereageerd wordt.

groetjes Petra

Terug
Bovenaan