Minder werken

Hallo dames...

vandaag bij de arbo arts geweest en ik mag 50% minder gaan werken. Ik ben daar erg blij mee want gehandicapten verzorgen met een lage bloeddruk (duizelig, flauw vallen) dagelijkse hoofdpijn en tekort aan slaap (kan mijn draai niet meer vinden in bed vanwege rugpijn als ik plat lig) is niet erg lekker om te doen.

Ben morgen pas 19 weken dus het is wel erg vroeg, maar de arbo arts wilde eerst dat ik volledig de ziektewet in ging maar dat wilde ik nog niet. Dat is wel een hele lange zit thuis!! Eerst dit maar eens proberen voordat we drastische dingen gaan ondernemen!

Hoe gaat het met jullie?

Ach Betty het valt niet mee zeg!
Maar goed dat je minder kan werken, is uiteindelijk toch wel lekker. Ik heb inmiddels ook geregeld minder zwaar werk te kunnen doen. Werk in een vakantie resort als intrieurverzorgster, en wordt ook erg zwaar. Heb ook mijn verlof al aangevraagd en met mijn vakantie dagen die ik nog tegoed heb kan ik waarschijnlijk begin nov al met verlof.
Wil ook niet in de ziektewet, dan voel ik me lang niet zo vrij dan dat het zo geregeld kan worden.

Het scheelt wel baby-love dat je niet ziekziek bent he... Ik mag gewoon doen en laten wanneer ik wil, binnen en buiten het huis, zolang ik me goed voel!

In mijn eigen omgeving verschoon/douche/was ik geen volwassen mensen en dat is toch wel hetgeen wat mij nekt...

Als je werk echt zwaar wordt zou ik er toch eens over nadenken hoor meid! Je bent gewoon zwanger!

Ik zit er ook sterk over na te denken. Werk ook in de gehandicaptenzorg en heb maandagochtend voor het laatst gewerkt en heb het gevoel dat ik nog steeds aan het herstellen ben. Moet morgen en vrijdag weer aan de bak.
Hopelijk ga je het zo redden tot je verlof.
Sterkte ermee

Hee MissM,

waarom maak je geen afspraak met de arbo arts? Je kan ook gewoon even zijn mening aanhoren! Ik had niet eens gezegd dat ik minder wilde werken maar wel mijn klachten besproken.. Hij gaf zelf aan dat ik 100% in de ziektewet mocht maar dat wilde ik nog niet! Dat is dan wel een hele lange zit thuis!

Een gesprek om te horen wat je mogelijkheden zijn kan ook erg fijn zijn hoor, we hebben nou eenmaal niet het lichtste vak!!

Tja het is balen maar je moet idd goed aan jezelf denken. En zeker omdat je ook nog eens een verantwoordelijk beroep hebt en voor andere mensen moet zorgen.
En jezelf vermaken gaat toch wel lukken, lekker aan de babykamer klussen, kaartjes uitzoeken, envelope schrijven, shoppen, kleertjes voor de eerste keer wassen, een boek lezen, puzzelen, wandelen (Medemblik is mooi) of gewoon lekker op de bank met een kopje thee/koffie.

Wij hebben een eigen schoonmaakbedrijf en ik deel mijn eigen tijd in. Dus doe het nu ook wat rustiger aan hoor, krijg nu al snel last van mijn rug maar dat komt omdat ik nog twee kindjes rond heb lopen.

Ja dat is wel een goed idee betty. Ga ik doen.

Ja mama van drie klinkt heerlijk maar ik heb echt veel pijn en kan dus niet lekker een paar uur op de bank hangen/zitten. Afwisseling van bank naar bed naar bureaustoel naar tuinstoel is het hier. Haha...

Maar komt vast wel goed! Nog ruim 18weken haha

Ik kan mezelf ook altijd prima vermaken, en het scheelt de helft dat ik niet verplicht binnen moet blijven...

Ik moet zeggen dat er een last van me schouders is gevallen nu ik niet meer hoef voor te doen alsof alles wel gaat. Nee, het gaat af en toe gewoon niet!

Nu maar hopen dat het UWV ook zo denkt, personeelszaken liet al weten dat UWV erg moeilijk doet. Ik moet echt bewijzen dat mijn klachten komen van de zwangerschap en zit er nu weer tegen aan te hikken dat als zij bijvoorbeeld mijn bloeddruk gaan opmeten dat hij weer net hoger is en voor hun dus acceptabel... Bewijs dan maar eens dat het duizelt in mijn hoofd... Gelukkig zijn er ook kwalen die ik niet kan bewijzen zoals mijn rugpijn...

Ik had vandaag voor het eerst steken in mijn rechterbil toen ik bezig was op mijn werk. had het vooral met lopen... Komt iemand dit bekent voor? Is dit een teken van bekkeninstabiliteit ofzow??

Liefs!

Ps: Mama van bijna 3, Medemblik is inderdaad erg mooi. Helaas kan ik nog niet beginnen aan de kinderkamer omdat we nu nog in een appartement wonen en wachtten tot onze woning in Hoorn wordt opgeleverd in het eerste kwartaal van 2011. Precies, dat is nou net de periode dat ik op het einde loop of al bevallen ben. Erg lastig, maar het is even niet anders. Daar gaan we pas een babykamertje maken anders zijn we dubbelop bezig!!

Terug
Bovenaan