Minder werken

Hallo allemaal.
Ben benieuwd of jullie nog steeds je volledige aantal uren werken, of dat jullie minder uren werken nu of zelfs helemaal thuis zitten.
Ik ben de laatste tijd zo moe. En heb lichte bekkenklachten. Ik werk 40 uur per week. En nu ben ik om de zoveel tijd of een dagje thuis of begin ik later omdat ik het gewoon niet trek. Heb a.s. maandag gesprek met de bedrijfsarts omdat ik heb aangegeven dat dit niet meer lukt zo. Maar ik vind het maar moeilijk om te accepteren.
Hoe hebben anderen dit opgelost?
Extra jammer vind ik dat ik dan ook bij 6 weken voor uitgerekende datum moet stoppen ipv 4 wat ik eigenlijk graag wilde. Maarja, misschien is dat ook maar beter zo.
Mijn baas is gelukkig niet heel moeilijk en is ook bezorgd om me of het wel goed gaat met mij en de kleine.
Groetjes!

Hey Josja,

Ik werk sinds een paar weekjes 50%, het werd echt te zwaar.
Heb een baan waar je veel moet tillen en staan, en met mijn rugpijn lukte dat geen hele dagen meer.
Ben ook bij de bedrijfsarts geweest maar die zei dat hij dat niet voor mij kan gaan bepalen hoeveel ik werk en wat ik wel en niet kan doen op het werk,dat moet ik zelf bepalen en met mijn baas overleggen. Van die 6 weken is inderdaad wel jammer als je dat zelf zo graag wilden, kan het niet met je werk?
Zelf stop ik 4 weken van tevoren, ik denk/hoop dat ik dat nu wel ga halen met de halve dagen.

Groetjes Manon

Helaas heb Ik Gister van de bedrijfs arts te horen gekregen dat Ik nog maar 3 uur per dag mag Werken. Ik heb behoorlijk last van bekeninstabiliteit, waardoor mijn benen, beken en rug erg zeer doen. De 3 uur dat Ik Werk mag Ik ook eigenlijk niets doen. Ik Ben Nu 26 weken zwanger , Dus dit zullen nog Lange weken worden.

Liefs mij

hoi manon,

als je minder bent gaan werken doordat je minder kan door je zwangerschap dan ben je verplicht om 6 weken van te voren te gaan.
ik heb dat bij de eerste ook gehad namelijk.
ik werkte minder ivm dat onze dochter niet goed groeide.
ik werd toen 6 weken van te voren gebeld door mijn teammanager dat ik nu verplicht was om met zwangerschapsverlof te gaan.
dus in 1x zat ik thuis

Ook nooit gedacht van mezelf maar ook ik ben minder gaan werken. Ik ben gewoon te moe. Nadat ik mijn sociale leven al op een laag pitje had gezet en in de avonduren en weekenden rustte, moest ik ook nu in mijn werk gaan snijden. Ik vind dat heel lastig merk ik.
Ik werk nu 25% minder, 2/3 uurtjes minder per dag. De beslissing was makkelijk gemaakt, er is maar 1 ding belangrijk nl. op dit moment, maar het uitvoeren is lastiger. Niet alleen vw de werkdruk, maar ik denk dat de grootste drempel bij mezelf ligt.

Maar ik heb me er aan overgegeven en merk wel dat ik daardoor een vrolijkere zwangere ben, ook fijn voor de omgeving en mijn lieve vriend. En niet te vergeten heel goed voor de kleine meid in mijn buik.

En tja, dan maar 6 weken van te voren verlof, ik ben daar dan op dat moment ook wel heel erg aan toe.

Succes ermee!!

hoi
heb ook minder gewerkt wat je lichaam niet aankan kan gewoon niet, baalde in eerste instantie ook dat ik met 6 wk moest stoppen maar eerlijkgezegd ben ik nu wel blij dat ik vrij ben en niet dat ik nog 2 weken moest.
gr. lorena(mrtmoeder)

Ik werk in het onderwijs en werk 2 dagen. Ik heb 1 vaste dag, de andere dag val ik in. die vaste dag kan ik prima volhouden, maar het invallen dat doe ik nu minder vaak en zeker niet elke week meer. Ik heb hier een loodzware peuter rondlopen die je toch meer tilt dan je je kunt voorstellen.

Ik kan het dus prima volhouden, maar ik ben wel blij dat ik die ene dag zelf kan bepalen. als ik wel energie heb ga ik vrolijk werken en heb ik die week veel afspraken, meer rugpijn of weinig energie dan val ik niet in! Er zijn ook weken dat ik niet gevraagd wordt, zo hebben ze mij nu al 2 weken niet gevraagd.... best lekker hoor. En als ze me dan binnenkort eens vragen dan is het ook weer eens leuk!

ik ga 6 weken van tevoren met verlof en mijn verlof eindigd in de eerste week van mijn zomervakantie. tenminste als ik op tijd beval. Als ik dus 2 weken over loop, eindigt mijn verlof in de derde week van mijn zomervakantie, die 6 weken duurt. En dan krijg ik daarvan de helft weer terug. Zo weet ik zeker dat ik minimaal 21 weken verlof heb. Ja... dat is wel heel luxe... maar ik vind het wel een prettige gedachte dat ik de tijd heb om op krachten te komen.

Terug
Bovenaan