Minder werken

Hallo allemaal.
Ik ben sinds vorige week halve dagen gaan werken. Nou ja, bijna dan. Ik werk normaal 24 uur en nu 15.
Ik had al vanaf 14 weken regelmatig last van harde buiken en volgens de vk moest ik toch maar een stapje terug doen.
Nu heb ik alleen het gevoel dat mijn collega's mij een beetje als een zeur zien. Ik had zelf al eerder aangegeven dat ik sommige werktijden niet zo goed meer aankon maar omdat we nogal onderbezet zijn werd daar niets mee gedaan.
Mijn collega zit sinds vorige maand overspannen thuis en daar heeft iedereen begrip voor,
Nu heeft mijn vk gelukkig wat voor me op papire gezet,anders was me dit helemaal niet gelukt.

Mijn vraag is alleen, heeft iemand hier ervaring mee? Kan je naar verloop van tijd wel weer meer gaan werken? Dat is waar mijn manager nu van uit gaat. Die wil het liefste dat ik volgende week alweer ga opbouwen qua uren...

En ook, weet iemand wat precies het gevaar is van harde buiken. Dat ben ik vergeten te vragen bij de vk.

Liefs Mich

Ik zou dit met de arboarts bespreken. Toen ik van de 2e zwanger was is het in mijn rug geschoten tijdens stofzuigen thuis. Ik werk in de zorg en dan kun je gewoon niet werken. Ik moest van mijn leidinggevende ook zo snel mogelijk weer aan het werk, maar mijn vk wilde me op 50% laten terugkomen. Je leidinggevende mag dit niet beslissen en als ze niet geloven oid dat je minder moet blijven werken, is een arboarts de aangewezen persoon om dit te beoordelen. Deze kan met de vk overleggen en vaak gaan ze niet tegen het advies van hun 'collega'-artsen in.

Ik hoop dat je minder last gaat krijgen nu van die harde buiken

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Werk in de thuiszorg en werkte 2 keer per week s morgens en s avonds. dit hield ik niet vol. Was erg moe. Mijn manager wilde eerst ook niet meewerken. uiteindelijk moest ik van haar naar de arboarts. maar die heeft wel mijn kant gekozen. Toen ben ik 4 uur minder gaan werken. en ik mocht geen dubbele routes meer op een dag. Toen was het allemaal zo geregeld. en toen ik van de verloskundige nog minder moest werken was het ook zo geregeld. de manager geloofde het van mij niet maar wel van iemand anders.
Ook wilde de manager dat ik in der overige 8 uur ander werk ging doen. wat niet zo zwaar is. dit heb ik geweigerd. omdat ik toen nog erg moe was.

Als je manager niet mee wil werken kan je oook vragen aan de verloskundige of zij het een en ander op papier wil zetten zodat het zwart op wit staat. klinkt misschien stom maar dat hielp bij mij wel. En idd naar de Arboarts gaan is een goed idee. die staat bijna altijd wel aan jou kant.

Jij bent de baas over jou lichaam. en nu geeft jou lichaam aan dat het zo niet gaat door middel van die harde buiken.

Veel succes ermee.

bovendien kan je manager dit minder werken allemaal weer verhalen bij het uwv, omdat dit ziekte door zwangerschap is. Dus hij kan gewoon iemand anders voor jou inzetten!

Terug
Bovenaan