minderen met melk

hoi hoi,

Milan is nu 10 maaden en volgens het schema van het cb moet hij een fles melk minder drinken. Zou ook geen kwaad kunnen hij is dik zat! MAar hij wil de melk wel heel graag en drinkt het ook helemaal op. Terwijl hij van thee, water of diksap een paar slokjes drinkt. Als ik de melk weghaal ben ik bang dat hij te weinig vocht binnen krijgt.

Hij eet nu :

7 uur 180 ml melk met 7 scheppen groeipap

10.30 uur  boterham met 120 ml melk

14 uur 180 ml melk ( die moet er dus af.)

15.30 fruit

17.30 groente en 180 ml melk toe.

gaven jullie kindjes aan dat ze de melk niet meer wilden? ik weet niet zo goed wat wijsheid is.

Groetjes
Amanda

Misschien is het een idee om bij iedere fles of alleen die van tussen de middag wat minder schepjes voeding te doen.
Zo krijgt ie toch zijn vocht binnen en ook meteen wat minder voeding.

Hoi, hoi,

Mijn zoontje is 11.5 maand   en hij houdt nog erg van zijn flesjes. En waarom minderen? Om het CB? Het CB is een richtlijn! Ik kon gewoon doorgaan op deze manier en kijken naar de behoefte van mijn zoontje. Een fles minder gaat vanzelf en misschien wordt dat pas met 16 maanden, nou en? Lekker laten gaan. Ik maak me  niet meer druk om schema's en hoeveelheden. Als hij trek heeft in melk of iets anders geen probleem.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik ken ook iemand en die geeft nog 5 kleine flessen per dag! Kindje is 14 maanden oud. Melk kan geen kwaad denk ik dan maar!

Groeten!

Hoi,

Ik heb ook een zoontje van 10 maanden en heb ook heel lang gedacht dat hij nooit van de 4e fles af zou komen maar begin deze maand was dat in een keer het geval. Hij heeft de fles van 11u laten staan.
Hij krijgt nu om 7u een fles, om 9u half 10 zijn fruithap, om 12u een boterham met een flesje diksap o.i.d., om 2u een fles, om 18u warm eten en om half 8 de laatste fles.
Maar laat je echt niet gek maken door het CB. Op elk CB zeggen ze wel weer iets anders. Die van ons  zit met zijn gewicht ook boven het gemiddelde maar ik ga er nog steeds van uit dat als hij straks gaat lopen hij het  er allemaal vanzelf wel af loopt. Ik laat mijn kind in ieder geval geen honger lijden omdat het CB vindt dat hij volgens de regels minder flessen nodig heeft.

Succes.
Tina  

Ik ben van mening dat je vanzelf wel merkt waar je kindje behoefte aan heeft. Mijn dochtertje van bijna een jaar heeft  het volgende voedingspatroon:
7:00 fles pap (180cc)
10:00 fruit
12:00 boterham
14:30 flesje melk (120cc)
17:00 avondeten
19:00 fles pap (180cc)
Ik heb echt wel het gevoel dat ze die flessen allemaal nog nodig heeft, want als ze die van smorgens en s'avonds op heeft begint ze een beetje te jammeren, alsof ze nog niet genoeg heeft.
Ik ben benieuwd wat ze op het CB zeggen, over 1,5 week moet ik weer erheen. Ze heeft altijd net onder het gemiddelde van het gewicht gezeten. Ik maak me hier niet zo'n zorgen om, ik doe toch wat mijn gevoel zegt, en vooral wat mijn dochtertje aangeeft.
Veel succes

Mijn zoontje is vandaag 11 maanden geworden en heeft het volgende schema:

07.00 uur pap 180 cc melk en vier scheppen molenaarspap
09.00 uur fruithapje + sap
10.00 uur slapen
11.30 uur brood + melk
14.00 uur koekje (liga, lange vinger of rozijntjes) + sap
15.00 uur slapen
16.30 uur avondeten (eet met de pot mee)
18.45 uur papfles 180 cc melk + twee scheppen nutrix

Probeer eens een liga + sap rond de tijd dat je die fles geeft en kijk eens hoe het dan gaat. Mijn zoontje heeft ook nog lang die fles nodig gehad maar zo ineens was hij ervan af. Deze tijden schommelen wel hoor. Als hij smorgens goed gegeten heeft geef ik hem meestal rozijntjes of een rijstwafeltje en anders krijgt hij een liga en dat gaat prima. Misschien kan je zijn melk ook wat afbouwen iets minder in de fles doen en daarnaast een gezond tussendoortje aanbieden.
Verder doen wat je gevoel je ingeeft hoor.

succes Groetjes Renate

Terug
Bovenaan