minerva spiraaltje?

Hoi

Ik heb idd een mirena spiraaltje. Wilde iei er langer over nadenken, maar vergat de pil ook steeds dus heb hem een tijdje naar de bevalling laten plaatsen. Dit is niet plezierig maar doet (bij mij in ieder geval) ook zeker geen pijn. Het wordt geplaatst tijdens je menstruatie (dit is makkelijker en minder gevoelig) en mij werd geadviseerd om een aantal uur na het plaatsen rustig aan te doen en niet te tillen (Robin heb ik dus maar ff naar oma gebracht). Tijdens die middag heb ik wat krampen gehad, te vergelijken met naweeen, maar dit was maar minimaal.
Je kunt na het inbrengen wat langer ongesteld zijn (gemiddeld 2-3 weken in totaal). Ik was het echter 7 weken dus dit was wel heeeeel lang.
Nadien heb ik nergens meer last van gehad. Ik vind het super: ik hoef nergens meer aan te denken, minder hormonen omdat het al op de plaats van bestemming zit en bijkomend voordeel voor mij is dat ik altijd al geregeld ongesteld ben geweest dus nu ook gewoon.

Genoeg info?

Groetjes Chantal
 
Hoi Marianne,

Ook ik heb de Mirena spiraal laten plaatsen....Toen mijn zoontje ongeveer 8 weken was heb ik hem laten plaatsen en ik moet zeggen, het plaatsen was geen préttig gevoel maar het deed ook geen pijn. Daarna heb ik helemaal geen pijn gehad. Ik kreeg echter ook geen instructies betreffende wel of niet tillen of rustig aan doen ofzo...
Hij zit er nu anderhalf jaar in en ik ben al een jaar niet meer ongesteld...geen enkele bloeding meer, tenzij ik mega stress heb.
Heerlijk!!!

Succes!

Claudia
 
Ik heb ook sinds 7 maanden een spiraaltje. Ik heb hem 7 weken na mijn bevalling laten plaatsen. Ik heb na de plaatsing elke dag wel een paar drupjes bloedverlies gehad tot  november toen ik een behoorlijke menstruatie kreeg, ik heb toen 3 weken gevloeid.
Nu heb ik net de 2e menstruatie achter de rug (tussendoor helemaal geen bloedverlies) en die heeft ongeveer 3 dagen geduurd.
Het plaatsen deed wel heel even pijn (bij het vastpakken van de baarmoedermond), maar verder heb ik er helemaal geen last van gehad.
Ik vind het echt een uitkomst hoor!!!!! Zeker met het oog op de verhalen dat de menstruatie uiteindelijk helemaal wegblijft (ik hoop het)

gr. Chrisje
 
Terug
Bovenaan