mini pil

Ik geef borstvoeding en heb de mini pil cerazette in huis. Maar ik durf er niet aan te beginnen. Stel je voor dat over een paar jaar blijkt dat de pil (het hormoon) toch schadelijk was. En dat het kind daardoor onvruchtbaar is geworden. Miss ver gezocht...maar toch!
Ik twijfel ook over de betrouwbaarheid. Ik raak erg snel zwanger en werd, ondanks de borstvoeding, al na 6 weken weer ongesteld. Ik heb gelezen dat je 30 procent kans heb op toch een eisprong...
Kortom.. help... wie kan mij geruststellen?

Bedankt!

ha,

geruststellen kan ik je niet, ik durf ook niet aan de mini pil. je kindje krijgt er toch altijd van binnen en dat lijkt me gewoon niet goed. wij zijn tijdelijk op condooms overgegaan. een irritant gehannes, maar veilig voor de kleine.

gr floor

Ben er heel eerlijk in, ik zou het ook niet aandurven. Anders neem je toch (tijdelijk) een spiraaltje? Ik zou niet (alleen) op condooms durven gokken, omdat het (hier in ieder geval) toch nog wel eens mis gaat. En je zal net zien.....

Hi,

Ook ik heb de minipil.... maar ik en ook nog niet begonnen, ach van sex is het (helaas) toch nog niet gekomen... de condooms liggen wel klaar hahaa

Aan een spiraaltje moet ik echt niet denken, lijkt me vreselijk!!

xx

hoi blabla,

Ik denk dat je huisarts de enige is die je echt gerust kan stellen. Ik ben wel begonnen aan de minipil (5 weken geleden) en de borstvoeding is er iets van teruggelopen. Maar de kleine heeft daarop gereageerd door vaker te willen drinken en al snel was de balans gewoon weer terug. Volgens mij is het bij de minipil juist zo dat er weinig of geen hormonen in de melk komen, maar daar kan de huisarts het beste antwoord op geven. Er was wel verschil van mening tussen huisartsen over wanneer precies beginnen. Anderen vonden pas op de eerste dag van je echte menstruatie, maar mijn huisarts vond dat onzin en zei dat je best eerder mag beginnen en dan alleen de eerste twee weken niets moet doen of met condoom. Aangezien wij niet van condooms houden, hebben we gewacht tot de pil veilig is.

Succes met je afweging!

Monika

Bij mijn oudste dochter heb ik het wel de cerazette gebruikt. Ik heb er niet over nagedacht dat er toch wat in de bv zou kunnen komen, maar (noem het naief) ik neem aan dat het geen schadelijke gevolgen heeft voor mijn dochter. Het lijkt mij ook trouwens stug. Maar goed, je kan natuurlijk toch dat gevoel hebben en dan voelt het niet prettig om deze in te nemen. Doe wat jou goed voelt.
Verder weet ik wel dat je deze pil erg stipt op dezelfde tijd moet innemen, anders heb je kans dat-ie niet werkt. Dus ben je een warhoofd, zou ik het niet doen en de condooms nemen.
Die pil beviel trouwens zo goed, dat ik het  5 maanden lang heb geslikt, ondanks dat ik geen bv meer gaf. Maar  je werd er lekker niet ongesteld van. Echter, toen ik ermee stopte, omdat we even later voor een tweede wilde gaan, was mijn hele cyclus van de kaart. Meerdere malen in een maand ongesteld en hevige bloedverlies. Of het nu door die pil kwam????

Nu ben ik bevallen van een tweede dochter en geef ik helemaal geen bv en slik dus de gewone pil weer, met condoom, omdat-ie de eerste 3 weken nog niet veilig is.

Succes met kiezen!

Gr. Mamajo.

Hoi!

Ik gebruik wel Cerazette. Ik heb me aardig verdiept in welk voorbehoedmiddel we zouden gaan gebruiken. Deze pil bevat maar 1 soort hormoon i.p.v. 2 en daarvan komt praktisch niets terug in de borstvoeding. Nadeel ervan is wel dat je hem continu moet slikken en dus geen stopweek hebt waardoor je onregelmatig ongesteld kan worden met veel tussentijdse bloedingen. Mijn huisarts raadde mij aan om bij het stoppen met de borstvoeding te stoppen met deze pil en over te gaan naar een andere. En hij beschermt je net zo goed als andere pillen als je hem op tijd inneemt.
Ik ben zelf een beetje tegen het spiraaltje. Daar had ik ook over nagedacht maar wat mij erg tegenstaat is dat er wel een bevruchting plaats kan vinden maar dat deze door het spiraaltje wordt afgebroken. In feite kun je dus iedere maand zwanger worden en wordt deze gelijk weer beëindigd. Misschien wat overdreven omdat het nog lang geen mensje is maar slechts een klompje cellen maar ik vind een zwangerschap zo bijzonder dat ik me er niet prettig bij zou voelen als deze zo steeds afgebroken zou worden.

Succes met het maken van je keuze.

Liefs,
Marian

Terug
Bovenaan