mini pil

Ik heb een   zoon v 8 weken en geef borstvoeding.
Ik heb al enige tijd de mini pil in huis, maar durf en niet aan te beginnen.
Ik ben bang dat ik als nog zwanger raak omdat hij iets minder betrouwbaar is dan de gewone pil. En de voornaamste rede is dat ik bang ben, dat bijv over een paar jaar blijkt dat de pil toch schadelijk is geweest voor de baby.
Wie kan mij gerust stellen?

Ik denk dat een forum zoals deze handig is om tips en ideeen uit te wisselen, maar voor medisch advies zou ik toch een arts raadplegen. Wij kunnen allemaal wel onze eigen ideeen gaan spuien over dit onderwerpt en jou proberen gerust te stellen, maar wij zijn allemaal geen experts op dat gebied. Dus overleg met je arts over het al dan niet gebruiken van de mini-pil.

Een persoonlijke note... ik ben er zelf van overtuigd dat elke vorm van anticonceptiepil hormonen bevat die niet thuishoren in een kinderlichaampje, en via BV krijgt t kindje toch een gedeelte binnen. Daarom gebruiken wij condooms, maar ja, wel met t risico dat je gemakkelijker weer zwanger raakt dan met de pil...

Hoi hoi,

Ik geef ook borstvoeding en gebruik de mini-pil. Mijn dokter heeft mij ervan verzekert dat het kleine ienieminie beetje dat in de bv komt echt niet schadelijk is voor de kleine.
We hebben het in het begin geprobeerd met condooms, maar dit vond ik echt 100x niks, dus vandaar dat ik informatie ben gaan inwinnen bij mn dokter. Het kan wel zijn dat door de pil je bv achteruit gaat lopen, gelukkig heb ik daar geen last van!

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

Terug
Bovenaan