minimaal drinken hoeveel???

Hallo dames,

Mijn dochter is ontzettend verkouden nu (5,5 maanden) nu heeft zij vandaag maar 410 cc gedronken, fruithap niet helemaal leeg en een paar hapjes groente op.
Ik ben bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt, maar weigert soms echt de fles ook als we er sap in hebben gedaan.
Hoeveel moet zij drinken??

Alvast bedankt.

Lilian mv Lotte 24 wkn

hoi hoi,

Ze moet echt minimaal 500 cc binnen krijgen!Dus als ik jou was zou ik nog een extra flesje geven, mijn zoon dronk namelijk vorige week ook heel slecht en dit werd mij verteld, let goed op de luiers of die nat genoeg zijn.
Wel heel belangrijk hoor, kinderen drogen snel uit,succes!

groetjes

Inderdaad, ze hebben minimaal 500 cc nodig. Let naast de plasluiers ook op de poepluiers. Als de nieren te weinig vocht krijgen gaan ze namelijk vocht uit de darmen halen! Dus poepluiers zijn zeker ook erg belangrijk!
Tijs is ook erg verkouden en drinkt ook slechter. Maar gelukkig nog ruim voldoende. Wel zielig hè, voor die kleintjes dat ze zo verkouden zijn.

Beterschap!

Liefs,
mama van Tijs

Ja het is echt zielig, ze wil zo graag slapen en drinken maar het gaat niet, gewoon benauwd. Wat we ook doen is in de badkamer zitten en de douche heel heet aan zetten stoomt lekker, Lotte vind dat trouwens ook heel lekker.
En we geven haar paracetamol ze slaapt daar heel goed door.

Jij ook beterschap met je zoon, laten we maar hopen dat het snel overgaat.

Lilian

Als het drinken niet wil ivm verstopte neus of benauwdheid, probeer dan gewoon de melk te lepelen....dat willen ze vaak dan wel hebben....

ipv drinken kun je ook kamillethee of venkelthee geven dit vinden veel kindertjes (niet allemaal) ook lekkerder als ze verkouden zijn....gewoon lekker laten afkoelen die thee en dan geven

Terug
Bovenaan