Minimaal drinken???!!!

Hallo dames,

Mijn dochter is ontzettend verkouden nu (5,5 maanden) nu heeft zij vandaag maar 410 cc gedronken, fruithap niet helemaal leeg en een paar hapjes groente op.
Ik ben bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt, maar weigert soms echt de fles ook als we er sap in hebben gedaan.
Hoeveel moet zij drinken??

Alvast bedankt.

Lilian mv Lotte 24 wkn

Mijn zoontje heeft een tijdje geleden in het ziekenhuis gelegen met RS-virus, hij dronk toen heel slecht, maar hij kwam nog gemiddeld aan 600cc per dag. (Hij krijgt alleen flesvoeding en nog geen bijvoeding) Het cb zei toen dat hij minimaal een halve liter per dag moest drinken.
Goed in de gaten houden of ze niet uitdroogd en of ze genoeg plasluiers heeft!!!!
En als je het niet vertrouwd naar de HA-post bellen!!!1

Sterkte
Prutske

Vervelend dat ze niet lekker is!

Ik zou idd goed bljven letten op plasluiers! Daaraan kun je een hoop zien.
Anders idd contact opnemen met het CB of ha... Vocht is erg belangrijk.. maar dat snapje jezelf ook al!

Suxxes,

groetjes, Margreet

Oh, wat kun je je zorgen maken hè?
Voordat je kindje drinkt kun je proberen wat neusspray te gebruiken en het neusje uitzuigen. Dan haalt je kindje makkelijker adem bij het drinken en kan het misschien schelen.
Sterkte ermee.
Liefs Phira

Bedankt voor de reacties, gelukkig heeft ze gisteravond nadat ze eindelijk in slaap was gevallen en na we haar opnieuw hebben wakker gemaakt nog 260cc gedronken. Zat ze met 1 x drinken gelukkig nog stuk boven de 500 cc ( wij waren al verbaasd om het feit dat ze dus in 1 x zoveel heeft gedronken en echt geen druppel eruit daarna).
We gebruiken inderdaad ook neusspray en neuspeer, vandaag is het ook weer hetzelfde liedje. We zijn maar met haar in de badkamer gaan zitten en de douche heel heet aan gezet lekker stomen, snot liep haar neus uit, voor haar vervelend maar lekker dat het eruit gaat.

Lilian

Ze zou inderdaad minimaal 500 cc binnen moeten krijgen, maar dat haalt ze wel. In de maaltijden zit immers ook nog wel wat vocht.
Handig om altijd in huis te hebben is ORS. Een elektrolytenoplossing dat beschermt tegen uitdrogen. Te koop bij de apotheek, het is poeder dat je in water oplost.
Ook te gebruiken voor huisdieren!

Succes!

Terug
Bovenaan