Minimaal hartruisje!

Ik was vandaag bij he Cb. Hebben ze een minimaal hartruisje geconstateerd. Ik ben me rot geschrokken. Ze zei dat het heel zacht was en dat ze de volgende keer gewoon weer zouden luisteren en dat ik me geen zorgen moest maken. Loïs beweegt goed en groeit goed, drinkt goed en is een heel actief kindje....
Wie herkent dit want ik maak me toch zorgen....
Ik heb een verwijzing naar de Huisarts liggen, dat wilde ik zelf... maar twijfel of ik moet gaan... wat zouden jullie doen?

Liefs, Bezorgd Bloempje

Voor je eigen geruststelling zou ik naar de huisarts gaan. Een 2nd oppinion kan soms rust geven. Misschien is het wel geen hardruis maar iets anders. Nog een maand in spanning wachten is erger, trouwens bij kindjes kan een gaatje toch uit zichzelf weer dichtgroeien?

hallo,

het kindje van mn nichtje heeft het ook gehad vlgs het cb...haar zat het ook niet lekker en is bij de huisarts geweest, huisarts hoorde niets en de week erop mochten ze nog eens bij de huisarts terug komen voor de zekerheid....ook niets te horen...

toen is er tegen mn nicht gezegd dat ze het op het cb wel vaker mis hebben met zulke dingen....

dus gewoon ff huisarts bellen.....hij kan je beter geruststellen dan het cb....en mocht er wel iets te horen zijn dan ben je direct op het goede adres ....

groetjes denise

ik heb al een afspraak gemaakt, vrijdag mag ik komen. Waarschijnlijk is het niets. Ik probeer me maar geen zorgen te maken. Ze is zo energiek, altijd al geweest en ze heeft ent griep gehad.... dit kan ook van invloed zijn...

Ik vind trouwens de artsen bij het CB niet altijd even fijn. Niet kordaat, maar wat afwachtend en twijfelend. Ze luisterde enorm lang naar haar hartje (ik verwachtte dus al iets) en begon gelijk over een hartafwijking, maar het was maar een heel minimaal ruisje en was waarschijnlijk niets zei ze later. Ja, mij lekker bang zitten maken!
Dat ze op het cb soms dingen fout horen, verbaast me dus niets. Volgens mij twijfelen die lui zoveel dat ze bij het minste of geringste al wat constateren.

xx

Alle zorgen zijn voor niets geweest want de huisarts kon wonder boven wonder helemaal niets horen. dus ik vraag me echt af wat dit geweest kan zijn. Raar toch eigenlijk. Waarschijnlijk is de invalarts van het CB te voorzichtig geweest en te onzeker. Loïs was wel een beetje verkouden misschien dat ze een klein rocheltje aangehoord heeft voor een ruisje???
Toch wel erg jammer dat dit vaker voorkomt. Het CB hoort wat en de huisarts niet. Zijn die atrsen van het CB wel kundig genoeg??

Terug
Bovenaan