Minimaal hartruisje!

Ik ben vandaag bij het CB geweest (Loïs is 8 maanden). Ze hebben een minimaal hartruisje aan 1 kant van haar hartje geconstateerd. Ik ben me rot geschrokken, zoiets hoor je toch liever niet. Ze zeiden dat ik me niet echt zorgen hoef te maken omdat ze goed actief is, goed drinkt en goed groeit. Op mijn eigen aanvraag heb ik een verwijzing naar de HA gekregen, maar zij vond het niet echt nodig.

Ik maak me zorgen, moet ik nu wel of niet naar de huisarts gaan?

Weet iemand wat de oorzaken kunnen zijn van een ruisje.... ja een gaat je in het hart maar zijn er nog meer oorzaken?
 
Wij zijn bij de dokter geweest en die hoorde helemaal NIETS! Nou ja, raar hè? Wel fijn natuurlijk. Wij helemaal weer opgelucht. Ze zei wel dat Loïs wat verkouden is en dat ze tussen de adenmhaling door moest luisteren. Ik mocht wel terug komen als het over was.... maar zij zei dat ze tussendoor echt niets kon horen en zij had al zoveel ruisjes gehoord en bij Loïs kon ze met alle wil van de wereld niets ontdekken. Dus ik ga niet terug komen als de verkoudheid over is. Zo'n arts is kundig genoeg. En zij zei dat ze in Loïs dossier schreef dat ze GEEN ruis had, nou dan moet ik zelf ook gewoon alles loslaten. We zien wel wat eind oktober bij het bureau gehoord wordt, maar de dokter verwacht niet dat ze een ruisje horen dan. De dokter zei nog wel dat het waarschijnlijk onzekerheid van de arts was. Het was een invalarts en die wil geen verantwoording dragen dat ze misschien wel iets over het hoofd heeft gezien, daarom is ze extra voorzichtig geweest.

Jullie zijn dus op de hoogte! Jammer dat jullie niet hebben meegeleefd....

 
Terug
Bovenaan