minimale hoeveelheid opvolgmelk

Hoi moeders
Volgende week ga ik met opvolgmelk beginnen.
Ik heb begrepen dat dan de hoeveelheden anders worden dan bij de eerste 6 maanden.
Hoeveel heeft een kind mimimaal nodig aan opvolgmelk?
Hij krijgt nu 4x 200cc (daar drinkt hij niet alles van op) en groente en fruit.
Hoeveel fruit een groente geven jullie je kindje?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
groetjes Marisca
 
Hoi,

De hoeveelheden staan ook gewoon op het pak hoor, dus daar kun je het wel vinden.
Onze zoon kreeg in het begin nog 3 flessen, een boterham, fruit en een warme hap. Inmiddels krijgt hij nog 2 tot 2,5 fles (hij is 9 maand).

Vanaf 7 maanden kreeg hij een boterham tussendemiddag en toen is de melk ook iets naar beneden gegaan, omdat hij dan geen hele fles meer opkon.
Denk dat je gewoon een beetje moet experimenteren, je merkt vanzelf hoeveel je kindje nog wil hebben.

Groetjes,
Marije
 
hoi, ik ben ook vorige week overgestapt en mijn zoontje krijgt gewoon nog 4x 200ml. soms drinkt hij dan niet alles op, maar ach wat maakt dat uit. daarnaast krijgt hij 's morgens een fruithapje en 's avonds een groentehapje, zeg maar een half potje van beide. er valt straks vanzelf wel een fles af als hij meer/beter kan eten van een lepeltje. ook geef ik hem wel eens een rijstewafel of biscuitje (speciaal voor baby's). dat heeft hij niet echt nodig, maar hij vindt het superlekker en dat kan hij ook zelf eten. wel in de gaten houden hoor, want soms breken er wat grote stukjes af en ik vind dat wel een beetje eng ookal wordt het snel zacht in het mondje.succes ermee!!
 


Hoi,
Mijn dochter krijgt nu ook opvolgmelk (nutrilon), maar volgens de verpakking blijft de verhouding hetzelfde, ze krijgt nu nog 4 flessen van 180cc. De 11e moet ik weer naar het cb en wacht af of hun vinden dat ik naar 3 flessen moet. Anouk krijgt 's ochtend wat fruit of een danoontje (vanaf 6 maanden) en 's middag een potje groenten of fruit. Tussendoor krijgt ze een lange vinger of een beetje roosvisee.

 
Terug
Bovenaan