minimum hoeveelheid voeding per dag???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 3,5 maand at altijd zijn hele fles goed leeg....
At dus, want nu laat ie iedere keer melk in zijn fles zitten...
Hij krijgt vijf flessen van 200 per dag,ik heb al een poging gedaan om dan naar vier flessen van 240 te gaan maar dan laat ie het ook staan, en krijgt ie dus nog minder binnen...Op zich is het niet zo erg want hij weegt al meer dan zeven kilo, maar toch...
Weet iemand wat het minimum is om binnen te krijgen per dag?

Alvast bedankt!!

hoi tamama,
wat de hoeveelheid is wat ze binnen moeten hebben weet ik niet wel dat 4 flessen echt nog te weinig zijn!
demi heeft ook een tijdje gehad dat ze iets minder dronk, het kan te maken hebben met de prikjes of met een sprongetje. na 2 weken was het weer over en dronk ze gewoon weer 5 flessen van 200 ml. dus ik zou gewoon 5 geven, ze gaat vanzelf weer 'gewoon' drinken en ook al doet ze dat niet dan krijgt ze nog genoeg binnen!

s6 ermee,
groetjes martine
(demi is 4 mnd)

Hoi Tamara,

Ik heb het hier op het CB over gehad, de wijkverpleegkundige gaf aan dat kinderen rond 3,5 a 4 maanden altijd wat minder behoefte aan eten krijgen. Ik bied bij mij dochter altijd 200 aan en als ze genoeg hebben hebben ze echt genoeg hoor! Je kan ze niet dwingen om te drinken! Zolang ie altijd nog een beetje blijft groeien is er echt niks aan de hand!! Je kindje moet alleen niet levensloos worden of erg af gaan vallen, dan is er iets niet goed!
Maar verder is het volkomen normaal dat je kindje wat minder behoefte aan eten krijgt!

Succes
Groetjes karmen
mama van Liz

Hoi, hoi,

Marit gaf zelf aan dat ze geen honger had. In overleg met het CB ben ik overgestapt naar 4 voedingen.
's Morgens borstvoeding, 12u en 16u flesvoeding en 20u borstvoeding. Daarna slaapt ze door tot de volgende morgen.
Ik ga iedere week even op het CB wegen zodat ik haar groei in de gaten kan houden. Wanneer ze honger zou hebben dan zou ze huilen.

Succes,

Juffy

Terug
Bovenaan