Minipil en bloedingen

Hoi hoi,

Sinds een week slik ik nu de minipil i.v.m. borstvoeding.
Wie slikt deze nu ook en heeft ook last van bloedingen (gehad).
Ben ik eindelijk beschermd.. hoe lang/vaak had/heb jij het?

Hoi,

Ik slik nu 1.5 maand de minipil ook i.v.m. borstvoeding (dochter is nu 13 weken).
De eerste vijf weken heb ik last gehad van kleine doorbraak bloedingen (donkerbruin bloedverlies, gelukkig minimaal rood bloedverlies). Heel frustrerend want inderdaad eindelijk klaar met maandverband etc. Nu een week helemaal rustig, dus duimen dat dit zo blijft.
Ik lees op internet dat huisartsen adviseren minimaal drie maanden de minipil te slikken en dat doorbraak bloedingen er helaas een beetje bij horen.

Hopelijk is het bij jou ook een kwestie van tijd en ben je er straks vanaf!

Ik ben na mijn bevalling 1,5 jaar geleden ook met de minipil begonnen ivm borstvoeding. Heb hem iets meer dan een half jaar geleden aan de kant gesmeten. Had om de 2 weken volwaardige bloedingen, gek werd ik ervan. Ik ben naar de huisarts gegaan en die heeft me een week oestrogeen gegeven wat ik erbij moest slikken, heeft voor mij niet geholpen. Het kan zijn dat je lichaam er nog aan moet wennen, maar was helaas bij mij niet het geval. Ik ben nu pril zwanger van mijn tweede, maar na mijn bevalling laat ik een spiraal zetten

Even een andere vraag ik ga ook starten met de mini pil. Maar moet je echt je 1e ongesteldheid afwachten of kun je direct starten?

[quote quote=10467131]Even een andere vraag ik ga ook starten met de mini pil. Maar moet je echt je 1e ongesteldheid afwachten of kun je direct starten?[/quote]
Tot ongesteldheid. Anders ben je niet beschermd.

Nee dat hoeft niet. Ik heb geen menstruatie gehad omdat ik borstvoeding geef. Je mag dan gewoon starten maar rekening houden dat je dan 7 dagen lang nog niet beschermd bent.

Phoef.. het houdt allemaal wat in zo he haha. Nou met 3 maanden ben ik straks afgebouwd met borstvoeding. Dan ga ik dan wel gelijk terug naar de andere pil als ik dit zo hoor. Na de volgende zwangerschap start ik wel eerder met de minipil. Las dat je na 3wk mag starten. Dan ondervang je al wat weken.. wilde wel weer eens mezelf zijn zo zonder al dat gedoe hihi. Maargoed, we hebben er het mooiste wat er bestaat voor gekregen dus dat is alles waard!

Terug
Bovenaan