Minke geboren

Het heeft even geduurd voordat ik weer eens achter de computer kruip, maar ik wil jullie vertellen dat Minke Beate (spreek uit: Bee-áatu, met de klemtoon op de a) is geboren.

Ze weegt 7 pond en doet het hardstikke goed.

Met mij ging het minder goed. Ik heb een supersnelle, maar pijnlijke  bevalling van krap 3 uur gehad. Minke is thuis geboren. Daarna kreeg ik een enorme nabloeding en heb ruim 2 liter bloed verloren. Ik ben met spoed naar het ziekenhuis gebracht en daar hebben ze me 3 zakjes bloed gegeven. En daar ben ik weer wat van opgeknapt. Maar ik ben nu nog heel erg snel moe en heb een conditie van niets.

Verder knap ik wel lekker op. Ik had 1 heel klein hechtinkje en dat zit een stuk beter dan de 3 van de vorige keer, haha.

Ons zoontje van anderhalf moet er nog wel erg aan wennen. De baby vindt hij razend interessant, maar de drukte van de kraamhulp en de visite vindt hij niks. Hij is gewoon wat van slag, sneller huilerig, sneller boos en sneller moe. Maar dat vind ik niet zo gek.

We houden de kraamvisite dus ook een beetje rustig. Prettig voor ons zoontje en voor mij. En de open middagen op zaterdag vind ik echt een uitkomst. Tussen 3 en 5 is iedereen welkom, maar door de weeks houden we het rustig: alleen familie en naaste vrienden.

Tot gauw weer allemaal!

groejtes
greet

Proficiat!

Wel heftig, hoor. Sterkte me opknappen en de bevalling een beetje verwerken.

Weetje dat wij heel lang twee meisjesnamen gehad hebben? Mijntje en Minke! Uiteindelijk is het dus de eerste geworden.

Geniet van jullie wondertje,
Pietje

Terug
Bovenaan