Minou: ''Had ik maar geweten wat het ouderschap inhoudt, dan was ik er niet aan begonnen''

JetskeOvN

Forumleiding
Tien jaar geleden begon theatermaker Minou Bosua aan het ouderschap, niet wetend dat dit avontuur voor haar zo overweldigend zou zijn. Haar vriendin baarde hun zoon. Na zijn geboorte was de schok zo groot dat ze de eerste twee jaar met oordoppen in de logeerkamer sliep, bang dat ze nooit meer goed zou slapen. Terwijl ze door het land toerde met haar cabaretvoorstelling, realiseerde ze zich achteraf dat optreden in dat eerste jaar voor haar niet echt een goed idee was. De komst van hun kind betekende totale omwenteling; niets ging meer vanzelf en het ouderschap bleek niet de romantische droom die ze had verwacht, maar keihard werken.

Minou heeft nu de gedachte dat als ze geweten had wat het ouderschap echt inhield, ze misschien er niet aan begonnen was. Toch kan ze haar liefde voor haar kind niet ontkennen, hoewel het ouderschap zwaarder en intenser bleek te zijn voor haar dan verwacht.

Doet de biecht van Minou wat met jou of herken jij jezelf in deze biecht? Laat het ons weten, zo leren we van elkaar!

Wil je meer weten over het verhaal van Minou? Lees dan hier verder:

Interessante topic. Ik herken wel het overweldigende, vooral door de slapeloze nachten. Vind zeker niet alles even leuk, maar kan er ook hele leuke momenten uithalen en me heel trots voelen. Dus ja, ik herken dat niet alles leuk is. Maar ik herken niet dat ik er niet aan had willen beginnen.

Tijdens de zwangerschap en de eerste maanden, vond ik het ook veel te zwaar. Ik heb niks met baby's en met zwangerschap. Ik ging door uit plichtsbesef.

Maar dat lieve dreumesje wat het later opeens was! ❤️❤️❤️

Terug
Bovenaan