Mirena eruit, kindje erin

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb drie weken geleden mijn Mirena spiraal laten verwijderen omdat we graag zwanger willen worden (voor de eerste keer). Ik ben nog niet ongesteld geworden en heb dus geen idee wanneer mijn ovulatie of NOD is. Ondertussen klussen we al wel natuurlijk!

Zijn er nog meer dames die hun Mirena hebben laten verwijderen en zwanger willen worden? Ik hoor graag ervaringen! En praat er hier graag over!

Groetjes Simone

Hallo Simone,

Ik heb 11 september de Mirena laten verwijderen. Vlak daarvoor had ik een hele lichte menstruatie en 2 dagen erna nog een paar dagen wat heviger.
5 oktober ben ik wederom ongesteld geworden. Ik verwacht dat het bij jou ook niet al te lang zal duren. Tenzij je zwanger bent natuurlijk....
Ik ben 28 jaar en we hebben al 2 meiden (4jr en 2 1/2jr). We hadden na onze 2e dochter min of meer besloten het hierbij te laten.
Maar nu, 2 1/2 jaar verder, begon het plotseling weer enorm te kriebelen bij ons allebei.
En nu willen we toch nog dolgraag een 3e kindje.
Als ik nu bereken wanneer mijn meest vruchtbare dagen zijn liggen die rond 18/19 oktober. Echter, zou dit inhouden dat ik dan exact op de verjaardag van onze oudste dochter ben uitgerekend. Dit lijkt ons niet de meest praktische tijd, maarja, hoe zwaar wil je hier aan tillen?
Ik weet overigens wel dat ik na een eventuele derde (als het ons nog een keertje gegeven is) weer voor de Mirena ga. Ik vind het de perfecte anticonceptiemethode!

Groetjes Vis79

Hallo,

Ik heb ook op 11 september  mijn mirena laten verwijderen. Toen begonnen met foliumzuur en het afbouwen van mijn medicijnen (tegen epilepsie).. Daar ben ik nu  vanaf, dus afgelopen weekend kon het "echte"werk beginnen zeg maar. Spannend hoor. Maar ben benieuwd..

Groetjes Ilona

Ik vind het ook wel spannend. Ben inderdaad al aan de foliumzuur.

Tijdens de Mirena was ik nooit ongesteld, dus het is nu heel lastig voor me om te bepalen wanneer m'n vruchtbare periode is. Op goed geluk dan maar!

Het valt me wel op bij hoeveel mensen (op dit forum) het bij de eerste ronde raak is. Hoop dat bij mij ook zo is.

Groetjes Simone

Terug
Bovenaan