Mirena eruit, nu al zwanger?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Als ik erover nadenk kan ik echt nog niet zwanger zijn, maar ik voel me zo raar, dat ik steeds denk "zou het dan toch??".

3 Weken geleden is mijn mirena eruit gegaan. 2 Dagen daarna volgde een bloeding die 5 dagen duurde. Oke, dacht ik, zal mijn menstruatie wel zijn. Mijn cyclus is 30 dagen en ik heb voor de zekerheid een ovulatietestje er tegenaan gegooid. Maar mooi geen ovulatie! Ik heb al een dochter dus ik ovuleer wel.

Ook voel ik me zwanger. Gevoelige borsten, mijn urine ruikt anders, ik lust geen chocola meer (had ik bij mijn dochtertje ook toen ik zwanger was), ik "voel" mijn baarmoeder zitten. Allemaal dingen die ik herken van mijn vorige zwangerschap. Tetsje gedaan maar negatief.

Zou het kunnen dat ik al snel nadat de mirena eruit is gegaan, een eisprong heb gehad, en dus toch (ondanks bloeding) zwanger ben? Heeft iemand anders daar ervaring mee?

Kan je lichaam je zo voor de gek houden? Grrrrr ik word er erg onzeker van!

Groetjes,
Rubensvrouw

Hoi, bij mij is de Mirena er begin juli uitgehaald. Ik had 1,5 week daarvoor een bloeding gehad, leek op een menstruatie. Maar ik weet dat je met  de Mirena te pas en te onpas bloedingen krijgt, dus ik deed er niets op uit. Maar, nadat de Mirena er al 6 weken uit was, was ik nog niet ongesteld geweest. Net als jij dus eigenlijk. Ik heb allerlei berekeningen zitten maken of ik zwanger zou kunnen zijn (van nr 3). Aantal testen gedaan, allemaal negatief. Uiteindelijk na  6 weken toch ongesteld geworden. Ik was er wel blij om, dat weet ik in elk geval weer waar ik in mijn cyclus zit zeg maar. Ik hoop natuurlijk voor jou dat je wel zwanger bent, afwachten dus nog maar even! Spannend!
Groetjes van Simone

o ja, mocht je net na het verwijderen van de Mirena je eisprong hebben gehad, dan zal het eventueel bevrucht eitje niet kunnen innestelen. De Mirena onderdrukt de opbouw van je baarmoederslijmvlies en dat wordt normaal gesproken opgebouwd VOOR je ovulatie en wordt dikker en beter doorbloed na je ovulatie.
Groetjes van Simone

Terug
Bovenaan