Mirena eruit vandaag

A

Anoniem

Guest
Hoi

Vandaag is het echt gebeurt. Na lang twijfelen is de mirena eruit. Niet twijfelen omdat ik geen tweede kindje erbij wil hoor!! Begrijp me niet verkeerd, maar ik was bang ervoor. Het inbrengen heeft me zo'n pijn gedaan, dat ik zo bang was voor het uithalen. Gelukkig kon ik bij mijn eigen huisarts terecht. Want bij de gyn. die hem ingebracht heeft, wil ik nooit meer terug. Gelukkig hoorden ik van mijn huisarts dat hij ook weg is bij ons ziekenhuis, dus weer een zorgje minder. Het uithalen was ook een hele klus. Mijn baarmoeder ligt een beetje naar voren gekantelt, en hij kon de mirena niet vinden. Maar hij is eruit, en hij gaat er echt nooit meer in!   De dokter heeft mij wel aangeraden om tot mijn eerste menstruatie toch een condoom te gebruiken, om even een goede cyclus te hebben,  dus we gaan pas in april voor het eggie!

Groetjes grietje

hoi geke

Misschien een domme vraag maar is de mirena het zogenoemde spiraaltje?want ik heb er over na zitten denken om na de volgende zwangerschap/bevalling een spiraaltje te nemen.Maar als dat zo zeer doet dan blijf ik wel gewoon aan de pil. laat je het even weten? thanx groetjes wendy

hoi

Een mirena is inderdaad een hormoon spiraaltje. Het inbrengen was bij mij erg pijnlijk omdat ik nooit ontsluiting heb gehad. Mijn dochter is namelijk via een spoedkeizersnee geboren. De mirena is 8 weken daarna geplaatst en mijn baar moeder was dus ook   nog erg gevoelig. Ik heb ook meerdere vrouwen gesproken warbij het minder pijn deed, alleen een naar gevoel.
Wel heel prettig is, dat je gewoon borstvoeding kunt geven terwijl je de mirena hebt. En je ongesteldheid is heel weinig en bij 70% van de vrouwen verdwijnt het helemaal. Dat vond ik wel heel prettig

groetjes grietje

hoi geke

Dank je wel voor je antwoord,maar heb gelukkig nog even de tijd om er over na te denken.Ben op het moment kotsmisselijk dus ik weet het ook niet meer volgens mij is het gewoon raak effe afwachten he groetjes wendy

hoi,

ik heb ook een mirena gehad, en ik weet het zeker, bij mij gaat ie er straks gewoon weer terug in. Ik moet toegeven het zetten is geen pretje, maar ja dat wordt bevallen vast ook niet en dat doet echt langer zeer. Een mirena zit er met 10 minuten in, een gemiddelde bevaling duurt wel langer.... Verder behoorde ik tot de vrouwen die geen menstruatie meer hadden.... HEerlijk! En verwijderen heb ik totaal niets van gevoeld. Beetje vervelend wel maar verder niets.

liefs gridje

Ook ik heb een mirena gehad en hij gaat er na een zwangershap dus mooi weer in! Ja het inbrengen deed zeer omdat ik nog geen kinderen heb gehad, maar het uithalen heb niks van gevoeld! En heerlijk 3 jaar geen menstruatie gehad! Wat een genot!!

Groetjes Ponoka

quote: Ponoka reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2007 22:34:49'));

Ook ik heb een mirena gehad en hij gaat er na een zwangershap dus mooi weer in! Ja het inbrengen deed zeer omdat ik nog geen kinderen heb gehad, maar het uithalen heb niks van gevoeld! En heerlijk 3 jaar geen menstruatie gehad! Wat een genot!!

Groetjes Ponoka

Hoi

dus als ik het goed begrijp heb je met een spiraaltje geen menstruatie meer of is dat niet bij iedereen het geval,en hoe kun je dat aan vragen via de ha gewoon,ben nieuwsgierig omdat ik vorige maand gestopt ben met pil en als ik evt zwanger ben geweest erna een spiraaltje in wil laten zetten omdat ik dat gedoe met die pil beu ben.wie heeft de antwoorden? groetjes wendy

Hoi Wendolientje,

Het spiraaltje kun je gewoon via je huisarts aanvragen, hij of zijn plaatsen het normaal ook. Alleen ik was doorverwezen naar het ziekenhuis omdat de huisarts dacht dat ik een gekantelde baarmoeder had. Wat achteraf niet zo was gelukkig!

Mijn beide zussen hebben het spiraaltje ook, en de een heeft dus ook geen menstruatie en de ander een 2 dagen zo licht dat ze alleen maar inlegkruisjes hoeft te dragen! Dus je ziet het is per persoon verschillend, en het voordeel vind ik is het spiraaltje werkt alleen in de baarmoeder de hormonen zitten dus niet door het hele lichaam zoals met de pil.

Waar veel wel een probleem mee hebben is dat met het spiraaltje krijg je wel een eisprong, maar je maakt geen baarmoederslijmvlies aan, dus als een eitje eventueel bevrucht is, is de kans dat ie kan innestelen heel klein, waardoor het eitje afsterft.(veel zien dit als een vorm van arbortus)
Het is dus net andersom als met de pil, daar krijg je geen eisprong, maar maakt het lichaam wel baarmoederslijmvlies aan, dus wordt je wel ongesteld.

Na het verwijderen van de mirena staat er als net bij de pil een jaar voor het eventueel zwanger worden.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, voor meer informatie kun je naar mirena.nl gaan!

Liefs Ponoka (27 jaar, 3e ronde, 1e kindje)

Terug
Bovenaan