Mirena eruit

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb een vraagje, miss dat iemand mij kan helpen. As woensdag laat ik mijn mirena spiraal eruit halen en we willen gewoon gaan 'klussen' en dan zien we wel wanneer t lukt.
Maar ik heb de mirena nu iets langer dan anderhalf jaar en ben sinds een paar maanden helemaal niet meer ongesteld. Maar hoe weet ik straks dan wanneer ik eventueel een test kan doen? Heb geen idee wanneer ik dan ongesteld moet worden ofzo..
Alvast bedankt voor het meedenken!

Liefs myet

Ik werd ook amper ongesteld houd gewoon de gemiddelde van 28dagen aan ga je er over heen dan zou je een test kunnen doen..
Het blijft altijd een gok

En dan vanaf de dag doortellen dat de mirena eruit is bedoel je?

Als je nog geen bloeding hebt gehad wel anders natuurlijk vanaf de bloeding

als ie verwijderd is, krijg je waarschijnlijk eerst een "flinke" bloeding. Kan een paar dagen tot 2 weken na het verwijderen zijn. Ik noem het grote schoonmaak. Vanaf dat moment kun je je eigen cyclus weer aanhouden in principe.

Ik haak aan op t laatste berichtje. Heb zelf anderhalf jaar mirena gehad. Nooit ongesteld geweest. Toen ie er uit ging werd ik meteen ongesteld (hoezo slijmvlies bouwt niet op?)
Volgens mij kan je t beste een keertje ongesteld worden zodat alles weer normaal is. En dan kan je ook gewoon gaan tellen.

Succes!!

Dat is inderdaad makkelijker met tellen maar daar blijft het bij

Dank je wel voor jullie reacties! T is inderdaad makkelijker tellen na een bloeding, maar ja, als dat nou lang duurt ga ik daar niet op wachten haha. Ik verwacht ook wel dat ik wat ga bloeden na t verwijderen, dan tel ik maar gewoon daarna denk ik. Jullie horen t wel van me :)

Liefs myet

Terug
Bovenaan