Mirena of implanon of de pil?

Hoi!

Nu er eenmaal een kindje is, moeten we opeens weer met anticonceptie bezig. Ik was zo ontzettend blij toen ik met de pil kon stoppen, voelde me ook veel beter, maar nu moet ik er dus toch weer aan. Ik slik de bijna twee maanden weer de pil en merk ook direct de bijwerkingen. Maar over de alternatieven twijfel ik ook. Een mirena lijkt me nogal pijnlijk en ik heb in die regionen even genoeg gedonder gehad. Maar implanon klinkt ook wat eng, zeker als ze na drie jaar weer op zoek moeten naar het staafje.
Heeft iemand van jullie ervaring met Mirena of Implanon? Ik hoor het graag, de goede en de slechte verhalen.

Alvast bedankt!

Noa (moeder van Quintijn, 27-7-07)
 
Hoi Noa. Na de geboorte van mijn oudste zoontje (jan. 2005) ben ik ook. toch weer, aan de pil gegaan, maar ik was er eigenlijk ook niet meer blij mee.. Na de geboorte van mijn tweede zoontje (12 juli) ben ik me dan ook gaan verdiepen in wat anders en ik ben bij de Mirena spiraal uitgekomen. Ik heb hem eind september bij de huisarts laten plaatsen maar toen bleek ie niet goed te zitten, dus in het ziekenhuis laten verwijderen en 2 weken daarna een nieuwe laten plaatsen.. Hij zit nu een week of 7 en ik vind het tot nu toe ideaal.. Het grote voordeel ervan is dat je ofwel heel weinig bloedverlies hebt tijdens je menstruatie ofwel helemaal niets!!
Het plaatsen is idd niet zo fijn, maar ik vond het wel om te doen, en je kunt hem 5 jaar laten zitten zonder ergens aan te hoeven denken..
Gr. Anne-Marie
 
Hoi Noa,

Na mijn 1e bevalling had ik ook geen zin meer in de pil en hebben wij condooms gebruikt. Na mijn 2e bevalling heb ik na een half jaar de Mirena laten plaatsen. Met het idee nergens meer aan te hoeven denken en dat mijn menstruatie minder zou worden of ophouden. Die was na mijn bevallingen nl. niet meer wat het geweest was. Ook vond ik dat ik na het stoppen met de pil niet meer zo wisselend was qua buien en emoties.
Het plaatsen vond ik heel erg meevallen. Werd in het ziekenhuis gedaan en omdat ik niet natuurlijk ben bevallen is het wat minder fijn. Ik had me op het ergste voorbereid, maar het viel echt erg mee. Was wel blij dat mijn vriend mee was, want de middag na de plaatsing voelde ik me niet 100%. Het heeft bij mij vrij lang geduurt (8 maanden) voor ik niet meer ongesteld werd, maar nu is het dus ideaal. Moet er alleen aan denken dat ik over 5 jaar (inmiddels 4) een nieuwe laat plaatsen.
Ik ben nu dus uiteindelijk wel positief.

Succes met je beslissing.
Marianne
 
Bedankt voor de reacties! Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts om het eens over het mirena spiraaltje te hebben. Ben benieuwd wat hij me nog kan vertellen.

Groet,
Noa
 
Terug
Bovenaan