Mirena spiraal verwijderd

Hoiii dames,

Ik en mijn vriend willen graag nog een tweede kindje, dussss afgelopen woensdag de stap gezet om mijn mirena eruit te halen, die ik al 3,5 jaar had. Dit was zo gepiept, (gelukkig!)want het plaatsen deed nogal pijn dus ik had mezelf al helemaal gek gemaakt dat het eruit halen net zoveel pijn zou gaan doen.
In de 3,5 jaar dat ik de mirena had ben ik niet meer ongesteld geworden heel af en toe wat bruinige afscheiding maar niet eens ‘tamponwaardig’, dus ik heb echt geeeen idee wat mijn cyclus is.

Woensdag dus de dag van de verwijdering had ik nergens last van.
De afgelopen dagen heb ik wat bruinige afscheiding gepaard met slijm gehad.
En sinds gister heb ik buikpijn wat naar m’n rug toe trekt en m’n tepels zijn erg gevoelig.

Hebben meer dames dit gehad?
Komt m’n cyclus snel weer op gang?
Ik heb nu echt geeeeen idee waar te beginnen ?
 
Ik werd na het verwijderen van mijn spiraal ook de eerste twee maanden vaag ongesteld. Mijn cyclus werd na twee maanden normaal (28 dagen), maar zal vast verschillen per persoon. Het fijne aan een spiraal is wel dat je meteen weer vruchtbaar bent. Je zou ovulatietesten kunnen kopen. 
 
Hee hee, 
Ik heb afgelopen vrijdag mijn spiraal laten verwijderen en maakte me net als jij ontzettend druk van te voren.
Het verwijderen van de spiraal viel mij ook erg mee; één keer kuchen en hij was eruit. 
Ik had na het verwijderen geen last van bloedverlies tot ik zaterdagavond ineens ongesteld werd.. en flink ook. Het lijkt een echte menstruatie maar aangezien ik mijn cyclus nog niet ken voel ik me wel wat onzeker. 
 
Ahhh eemkvl, ik hoop voor je dat het je menstruatie is! Dan kan je iniedergeval een beetje schattingen maken wanneer je vruchtbaar bent etc. 
 
 
Heb vanmiddag toch maar even de huisarts gebeld en zij zei dat het daadwerkelijk een menstruatie is. Is wel erg snel op gang gekomen..
Bij jou al wat veranderd?
 
Hoi Steeeeff
Ik heb mijn mirena spiraal 15 februari laten verwijderen. Ik was net als jij ook best bang dat het pijnlijk zou zijn want met het plaatsen toch best wel buikkramp gehad nadien. Maar hij was er inderdaad zo uit.

De week erop hele lichte bloeding gehad maar niet noemenswaardig. Nu precies een maand later best heftig ongesteld geworden (echt zoals voordat ik aan de anticonceptie ging). Mijn lichaam heeft zich dus na een maand alweer helemaal hersteld en klaar gemaakt voor de bevruchting (hoop ik :p).
 
Terug
Bovenaan