mirena spiraal verwijderen

A

Anoniem

Guest
hoihoi,

Ik had een vraagje over het verwijderen van mijn mirena....

Na lang wikken en wegen hebben mijn man en ik besloten voor een kindje te gaan. Nu ga ik deze week mijn mirena laten verwijden.....

Ik vraag me alleen af hoe en wat..... Kan ik gelijk zwanger worden en hoe zit het met mijn cyclus. Ik heb de mirena nu ruim 2 jaar en ben al 1,5 jaar niet ongi meer.......

Zou het beter zijn om een paar rondes te wachten tot mijn cyclus normaal is of kunnen we gelijk klussen??

Wie heeft hier ervaring mee?

liefs gridje

Hoi Gridje,

Ik heb ruim drie jaar een mirena spiraaltje gehad. Afgelopen augustus heb ik 'm laten verwijderen omdat we graag een tweede kindje wilden.
Mijn huisarts vertelde mij dat ik geen menstruatie hoefde af te wachten, maar sommige vrouwen vinden dit zelf prettiger.
Als je een spiraal draagt heb je normaal gesproken gewoon een eisprong, dus als je spiraal verwijderd is ben je in principe direkt vruchtbaar.
Ik ben nu zelf 18 weken zwanger, dus het was heel erg snel raak!
Hopelijk gaat het bij jou ook zo. Heel veel succes!

Hallo,
Ik heb zelf ongeveer 3 jaar een mirena gehad. Heb hem 4 december 2005 laten verwijderen. Op 18 januari 2006 ontzettend heftig ongesteld geweest, het moest waarschijnlijk schoongemaakt worden daarbinnen. Daarna 3 maanden niet ongesteld geweest. Toen in april weer en in juni, eind juni was ik zwanger. Het schommelde bij mij nogal zoals je leest. Ik ben nu 28 weken zwanger.
Groetjes Knof

Hee hee, hier nog een zonder Mirena

Ik heb mijn Mirena bijna 2 jaar gehad en deze op 7 december laten verwijderen. Ik ben in die (bijna) 2 jaar bijna elke maand wel een beetje ongesteld geweest. Het was steeds heel weinig.

Op 6 december werd ik weer ongesteld maar deze keer normaal. (misschien heeft het zo moeten zijn?) Dit maakte het verwijderen van de Mirena ook gemakkelijker omdat de baarmoedermond dan open staat.

Mijn huisarts zei dat we absoluut niet hoefden te wachten, en dat maakte het gelijk heel spannend. Omdat er dus heel weinig hormonen afgegeven worden, is dat dus geen bezwaar. En met het verwijderen van de Mirena zijn de hormonen ook gelijk uit het lichaam.

Op 26 december werd ik weer ongesteld, dus best een korte cyclus. Ik ben daar een beetje vanuit gegaan voor de volgende ronden. En daar zit ik nu middenin.

Spannend dus.....

Liefs, Elisabeth

hoi
ik heb 1sept 2006 mijn spiraal verwijdert ik werd 21sept voor eerst ongi
en zit tussen 28 en 30 dus redelijk optijd
heb 17 jan mijn nod hoop dat het weg blijft we zullen zien
probeer min mogelijk mee bezig te zijn maar is erg moeilijk
groetjes maaike

Hier nog iemand die net de mirena heeft laten verwijderen. Op 19 december heb ik hem laten verwijderen. Op 21 december heb ik een bloeding gehad maar die was de 22ste al weer over. Ik kan omdat ik nooit een regelmatige cyclus heb ook geen pijl erop trekken. We zijn gelijk wel aan het klussen gegaan en volgens mij heb ergens in de volgende week of die week erop mijn NOD. Als ik tegen die tijd nog niet ongi ben geworden ga ik een test doen. Maar ff afwachten maar! Succes iig allemaal!

Terug
Bovenaan