Mirena spiraal. Wie ook????

Ik heb op advies van mijn verloskundige en kraamverzorgster een mirena spiraal laten zetten,dat is nu 4 weken geleden.( zoontje is nou 5 mnd)Leek me wel handig bijna geen bloed verlies ,en bijna geen hormonen wat je binnen krijgt,geen pil waar je aan moet denken ,en je kan 5 jaar voor uit.Maar ik heb al 4 weken bloed verlies buik pijn ,pijn in de rug ben ook echt humeurig.Heb ook al heel veel klachten op internet gelezen.Heb me pas achteraf erin verdiept.STOM.Wat zijn jullie ervaringen???????

groetjes Natasja

Hey

Ik heb afgelopen donderdag weer een mirena laten zetten, de 3e alweer.
De Eerste die ik ooit had, beviel erg goed. Het is ook het enige voorbehoedsmiddel wat ik kan verdragen zonder chaggie te worden..
De 2e die ik had zat minder goed naar mijn idee regelmatig buikpijn en er zat iets gewoon niet helemaal lekker. Toen heb ik heb er uit laten halen...
Nu deze er in zit voel ik me sinds donderdag toppie...

Ik denk dat je gekozen hebt voor een goede anticonceptie, maar ik zou je klachten wel even aankijken, raar maar misschien "valt ie" niet goed, ze kunnen controleren of ie goed zit maar dat had ik de 2e keer ook gedaan en was alles in orde... ik heb steken in mijn buik gehad, na het zetten vlak na elkaar eerst een schimmel infectie, daarna een bacteriele infectie.. en zat gewoon niet lekker.

Hopelijk trekt t weg en heb je er plezier van, ik herinner me nu dat mijn lichaam de eerste keer ook erg moest wennen en dat ik er ook niet helemaal happy van was..

succes iig!

Evelien

Hoi,

ik heb ook een mirenaspiraal gehad. De gynaecoloog heeft hem bij mij geplaats toen ik onder narcose was, want mijn koperhoudende spiraaltje was vastgegroeid en kon hij zo niet verwijderen, dus vandaar de narcose. Wat een ellende. Ik ben, zolang ik dat ding had, ongesteld geweest opeen manier die niet fijn meer was. Maandverband en de grootste tampons en nog om het uur alles verschonen. En regelmatig ijzertekort. Bah. Na een maand of negen was ik het zo zat dat ik hem heb laten weghalen door de huisarts. Ze vond het niet normaal hoeveel last ik ervan had. Nu heb ik de minipil cerazette. Wat een verschil ik ben een keer vijf dagen heel licht ongesteld geweest en een keer een dag, en dat na tweeeneenhalve maand. Geweldig.

Groetjes van Marloes

Hoi. Ik heb ongeveer 7 weken na mijn bevalling de mirena laten plaatsen bij de huisarts. Maar die twijfelde of ie goed zat, dus na 2 weken kon ik eindelijk in het ziekenhuis terecht voor een echo. Zat ie dus niet goed! Was ik net van het bloedverlies af, werd ie verwijderd en jahoor weer 2 weken bloedverlies... Nu heb ik hem een week of 5 geleden opnieuw laten plaatsen (in het ziekenhuis) en na wederom 2,5 week bloedverlies gaat het nu goed! Ik heb alleen de eerste paar dagen wat rugpijn gehad maar verder nog nergens geen last van.. Hopelijk blijft dat zo..
Gr, Anne-Marie

Hoi,

Ik heb afgelopen donderdag ook de Mirena laten plaatsen, omdat ik niet meer aan de pil wilde.
Het inbrengen ging heel soepel, alleen heb ik nu steeds het idee dat ik iets voel, zal wel gewoon wennen zijn hoop ik.
Moet over 5 weken een echo laten maken of hij goed zit.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan