mirena spiraal

hoi ik heb een mirena spiraal,maar is die echt 100 procent betrouwbaar?
Is er wel eens iemand toch zwanger geraakt met de mirena?
Blijft je menstruatie weg?
Ik ben al 6 maanden niet meer ongesteld geweest.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties
groetjes samantha mv van larissa,lisanne en joey

Hoi Samantha,

Ik heb sinds februari ook de Mirena spiraal en ik ben errug enthousiast.
Ik ben op dit moment ongesteld, maar meer dan wat spikkeltjes oud bloed is het niet.
Dat ie 100% veilig is zal wel niet. Het is geloof ik 99,8%, haha. Ze zullen nooit zeggen dat het 100% is.
Dat je al zolang niet ongesteld bent is normaal. Heerlijk toch?

Ben jij er ook zo tevreden mee??

Groetjes,

Tessie

Ik heb m ook en ik ben er ook zeer tevreden mee.
Ik heb m sinds november vorig jaar en ongesteld, wat is dat? hahaha. Eens per maand een paar druppies, heerlijk!
Ik las laatst in KINDEREN dat er iemand zwanger was van de 4e. Ondanks het spiraaltje, dus het is mogelijk, maar erg vaak komt het niet voor. (hoop ik)

Liefs Maaike

Dat klinkt fijn!! Minder tot niet ongesteld en ook nog eens dat je je pil niet meer vergeet. Hm misschien toch eens over nadenken want pil komt onderhand ook mn neus uit haha

Ik heb hem ook, nu bijna een jaar en ik ben niet tevreden. Ik bloed veel en dat twee weken lang. De hoeveelheid bloed wordt wel elke maand iets minder maar ik geef het nog een maand en als ik dan weer twee weken lang ongesteld ben gaat hij er uit.

Maar er is maar 10% van de mensen die deze klachten hebben, waar ik er dus een van ben.

Annemieke

Ik vermoed dat het meer dan 10% is!
5 jaar geleden heb ik de mirena laten plaatsen, sindsdien 8 tot 10 dagen vloeien IPV 5: veel heftiger én pijnlijker. Ook rug- en darmklachten sedert plaatsing.
Na een onderzoek een jaar in het gebruik geaccepteerd dat ik een van die weinigen was bij wie het effect slechter uitviel, maar achteraf denk ik dat ik beter eerder weg had kunnen halen. Vanwege drukke baan en gezin maar voor lief genomen. Na het weghalen erge bloedingen en vage steken dat valt tegen, maar ik ga ervan uit dat mijn lichaam straks een stuk beter functioneert zonder.
Na wat gesprekken met verschillende mensen en zo lezen op forums lijkt het er sterk op dat deze spiraal én andere conceptie veel nadelen hebben.

Terug
Bovenaan