Mirena spiraaltje (met hormoon)

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op de forum dus ik zal me even voorstellen:

Ik ben droompje, ik ben 31 jaar en woon sinds kort in Friesland. (Hiervoor in de randstad) Ik heb twee kinderen uit een eerder huwelijk (van 9 en 6 jaar) en mijn vriend en ik  hopen dolgraag samen een kindje te mogen ontvangen. Ik heb 3 jaar een Mirena spiraaltje ingehad en die is er sinds anderhalve week uitgehaald. Nu is mijn vraag: zijn er meer vrouwen die ervaring hebben met het Mirena spiraaltje en erna zwanger worden? Ging dit probleemloos? Bij mijn eerste twee zwangerschappen gebruikte ik  voor de zwangerschap  de pil, dus dit is nieuw voor mij.

En ik heb nog een vraag: Ik zie bij veel vrouwen NOD staan. Iets met de verwachte menstruatiedatum geloof ik? Nou weet ik niet hoe ik het kan berekenen aangezien het spiraaltje er pas uit is gehaald en ik alleen op de dag zelf een beetje bloedde. Waarschijnlijk als reactie op het eruit halen.

Oh en de laatste vraag: wat is dat met die maansteen? Kan iemand mij dit uitleggen?

Ik hoop dat er vrouwen zijn die me een beetje ' wijzer' kunnen maken!

Groetjes,

Droompje

Hoi Droompje,

Ik ben tamara, wij zijn bezig met ronde 4. (gister weer ongi geworden)
in feb. is bij mij het mirena spiraal verwijdert. ik heb hem bijna 2 jaar ingehad. ik was aldoor wel gewoon ongi, jij dan?? bij heel veel die mirena gebruiken stop het ongi na een jaar. (is mij vertelt)
toen hij verwijderd is was ik na een week ongi.
Ik heb ook 2 kinderen, voor mijn man word dit ook de eerste (als het lukken mag).
mijn eerste man en vader van mijn kinderen is verongelukt net voor de bevalling van de tweede. Nu willen wij graag samen nog een kindje.

groetjes Tamara

Hi Tamara,

Leuk dat je reageert. In de drie jaar dat ik het spiraaltje heb gehad, was ik ook gewoon iedere maand ongesteld. In het eerste jaar had ik  wel veel bloedingen tussendoor. De reden dat ik naar een spiraaltje overstapte was omdat ik bij de pil ook veel bloedingen tussendoor had. Heel raar, voor mijn zwangerschappen had ik nergens last van, ging de menstruatie prima! Na het eerste jaar dat ik het spiraaltje in had werden de bloedingen tussendoor gelukkig minder. En werden de dagen dat ik ongesteld was ook korter, maar 2 a 3 dagen. En ook veel minder bloed.

Ik ben wel benieuwd wanneer de eerste keer wordt dat ik weer 'gewoon' ongesteld wordt. Dan is mijn cyclus weer normaal om in de gaten te kunnen houden!

Wat vreselijk van de vader van je kinderen, het is moeilijk voor te stellen voor me... Wel heel fijn dat je nu weer een tweede kans hebt gekregen. Ik hoop voor je dat het je mee zit en je niet veel 'rondes' meer hoeft te wachten!!

Groetjes,

Droompje

hoi hoi,

de eerste keer dat ik na het spiraal ongi werd, schrok ik,zoveel bloed er was, dat was ik vergeten.
echt heeeeeeeel veeeeeel.

groet tamara

Ik heb ook een Mirena spiraal gehad. 9 maanden maar. Ik vloeide niet tijdens de momenten van de menstruatie, maar merkte wel op allerlei andere manieren dat het die tijd van de maand was. Bijv. pijn bij het vrijen, hoofdpijn (had ik darvoor ook al) en meer van dat soort klachten. Ik heb begrepen dat je cyclus gewoon in stand blijft. Je eisprong blijft ook gewoon doorgaan.

Na het verwijderen van de spiraal zou je cyclus zo weer terug moeten zijn.

Zelf was   ik binnen een maand zwnager, helaas dag na de test ging het al mis. Daarna duurde het 4 rondes voordat ik zwanger werd. Helaas ben ik bevallen na 18 weken zwangerschap.

De eerste miskraam zou te wijten kunnen zijn aan een nog niet herstelde baarmoeder, maar de vakheren cq -vrouwen spreken elkaar hierin tegen.
De vroeggeboorte heeft niets met het gebruik van Mirena te maken.

Dames ik hoop dat jullie snel een gezonde zwnagerschap hebben.
Succes

Miep

Dag Miep,

Dank je dat je je ervaringen met het Mirena-spiraaltje deelt.
Wat bedoel je met dat je baarmoeder nog niet hersteld was? Bedoel je van na het verwijderen van het spiraaltje soms?

Ik was van plan om na het verwijderen 1 of 2 maanden beschermd te vrijen, om de baarmoeder rust te gunnen. Volgens mijn huisarts was dit echter niet nodig, we konden gelijk van start.

Groetjes,

Droompje

He meis,.........
Ik wilde even reageren op je vraag wat maansteen is, dit is een steen die je kan helpen in het zwangfer worden. Of hij werkt weet ik nog niet, had hem net gekocht op de helft van mijn cyclus maar wel ongesteld geworden. De maansteen zou invloed kunnen hebben op je cuclus/onvruchtbaarheid. Dus ik heb hem   gekocht, en maar afwachten. Je kan hem gewoon in de winkel de tuinen kopen, moet hem op de huid dragen, maar zit gewoon een hangertje aan, dus makkelijk toch? Als je hem koopt even 5 minuten in afgekoeld gekookt water, en er mag geen barst inzitten.

Nou meis, hopelijk zul je snel je derde kindje verwachten, ik hoop dat ik ooit van mijn eerste te kunnen genieten..

succes,groetjes natascha..

Het schijnt dat als je een spiraal hebt, dat de slijmlaag (of hoe dat
ook heet) anders is,d an als je geen spiraal hebt. Hierdoor zou de
innesteling minder goed plaats kunnen vinden.

Nogmaals de heren en dames medici spreken elkaar nogal eens tegen op
dit gebied. Die miskraam in de eerste maand kan gewoon pech geweest
zijn, want laten we wel zijn bij 4 weken zwangerschap gaat 50% mis, de
meeste vrouwen weten dan niet eens dat ze zwanger zijn.

Doe waar jij je lekker bij voelt. En als dat één of twee rondes wachten is, dan moet je dat gewoon doen.

Succes met zwanger worden.

Miep

Terug
Bovenaan