"misbruiken" Sinterklaas

hoi meiden,

de titel doet al wat vermoeden...maken jullie ook af en toe misbruik van Sinterklaas? Mijn man heeft er sinds de intocht een middel bij om Sarah te laten luisteren en ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Hij zegt dus dat alleen kindjes die luisteren cadeautjes krijgen van sinterklaas of dat ze alleen haar schoen mag zetten als ze lief is. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden maar voor mijn gevoel mogen wij als ouders sinterklaas niet gebruiken als chantagemiddel om haar te laten luisteren of te laten doen wat wij willen.
Ze snapt het nl al wel...en zegt dat bijvoorbeeld later nu ben ik wel lief en nu komt sinterklaas wel hè...
Ik wil eigenlijk dat sinterklaas alleen maar leuk is en niet ook iets engs of waarvoor ze extra haar best moet doen.

Wat vinden jullie hiervan en hoe doen jullie het in deze periode?

groetjes Tamar

Poeh moeilijk.
Ik zou het persoonlijk niet doen zoals jou man nu doet. Ik denk niet dat ie het erg kwaad bedoelt, maar ik denk dat de kleintjes straks toch denken dat Sinterklaas ook boos kan zijn ofzo en dat zou sneu zijn. Want ja ben eerlijk, de kadoos krijgt ze toch wel ook al is ze wat ondeugend!
Dus waarom deze uitspraken.
maar je meot doen waar je je het beste bij voelt.

groetjes Saskia

Hoi Tamar,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik wil sinterklaas niet misbruiken. Ten eerste omdat ik het ook leuk wil houden, net als jij. Ten tweede, straks is de sint weer naar Spanje en dan?
Ik wil dat Sven naar mij luistert omdat IK dat wil en niet omdat sinterklaas dan geen kadootjes komt brengen.
Gelukkig gaat dat ook nog steeds aardig goed. Volgens mij zijn mannen daar gewoon makkelijk in omdat ze anders teveel moeite moeten om hun kind te laten luisteren (klinkt misschien botter dan bedoeld hoor maar je begrijpt wat ik bedoel). Richard begon er namelijk ook meteen mee maar ik heb dat toen ook meteen weer afgekapt.

Groetjes,
Maike

Hier ook geen dreigementen met Sinterklaas. Ze mogen, al hebben ze niet geluisterd, toch de schoen zetten, en daar doen we dan ook wat in.

Eline is toch al een bangerikje, dus die willen niet nog extra zenuwachtig maken voor dit soort dingen.

Mijn oudste gelooft niet meer, dus heeft dreigen geen zin meer.

Uhm, ik vind het niet zo heel gek van je man. Het hangt er in mijn ogen vanaf op wat voor manier je het doet. Ik zeg tegen Isabelle wel dat Sinterklaas en Zwarte Piet van lieve kinderen houden. Ik gebruik het wel eens als middel om haar te laten luisteren of op te laten schieten. Ik heb echt niet het idee dat dat zielig is voor Isabelle of dat ze nu denkt dat Sinterklaas boos kan zijn. Wat ik bijvoorbeeld veel erger vind is dat ze vroeger zeiden dat je mee moest in de zak naar Spanje als je stout bent. Nou, dat vind ik dus echt pedagogisch onverantwoord.

Groetjes Babybelle

lastig, aan de ene kant wel handig als ze hierdoor wel luistert maar wat doe je als ze nog steeds niet luistert? ik ben heel erg van het uitvoeren van een dreigement en tja om dan geen cadeautjes meer te geven of geen schoen te mogen zetten vind ik eigenlijk niet uitvoerbaar dus zou ik het ook niet zeggen!

Groetjes ALberdien

Ik snap de reactie van je man ook wel. En mss dat wij het strax ook gaan doen.. Alleen weet ik het nu nog niet, omdat Dylano er nog niet heel veel van meekrijgt..Denk dat het volgend jaar anders is. Ik begrijp jullie reactie wel hoor, want Sinterklaas moet iets leuks blijven, maar ja.. Kinderen moeten ook leren gehoorzamen, en als dat op zo'n manier kan (moet ook wel werken tuurlijk), wrm niet dan?

Ik weet niet of jullie weleens zeggen tegen jullie kids, dat als ze nu niet lief zijn (met aankleden bijv) dan gaan we NIET fietsen! Of als je niet lief bent, mag je GEEN DVD kijken!
Dat vind ik eigenlijk tzelfde verhaal, alleen kun je Sinterklaas maar beperkt gebruiken ;-)

Liefs Deb.

Ook hier een papa die begon te dreigen met SInterklaas. Maar dat vond ik ook niet zo'n goed idee want ook ik vind dat het een leuk feestje moet zijn. Dus na 1x was dat klaar...

Terug
Bovenaan