mischien een gekke vraag!!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
iedereen praat over de vele zwangerschapskilo's
ik woog voor mijn zwangerschap 58 kilo vlak voor de bevaling woog ik 74 kilo
en 2 dagen na de bevalling weer 58 kilo en nu 16 weken na de bevaling nog maar 54 kilo dit vind ik toch wel erg weinig maar ik krijg er geen kilo aan ik blijf maar afvallen dit speelt van de laatste 4 weken in 4 wk 4 kilo heel veel mensen zeggen nou dat is mooi maar ik ben vrij lang en lijk nu wel erg mager hoe word ik 4 kil zwaarder (vaak is het hoe word ik 4 kilo lichter)

liefs ineke

Je mag wel wat van mij hebben hoor!

Ik begrijp je frustratie. Een vriendin van me is ook altijd al  erg mager. Zij probeert ook van alles om wat zwaarder te worden, maar niks helpt! Zij heeft dus ook het ´wondermiddel ´ nog niet ontdekt. Bij mij moet er nog steeds veel af, maar dat lukt dus ook niet. Dus als je daar nog iets op weet!

Ik hoef trouwens alleen naar eten te kijken en dan kom ik al aan! Maar dat helpt bij jou dus blijkbaar niet.

Groetjes,
Natasja

Het is geen rare vraag hoor, rare vragen bestaan toch niet. Ik kan je niet helpen met hoe je kunt aankomen (behalve net wat Natasja zegt dat je van mij wel wat kilootjes kunt krijgen). Wat je misschien voor je zelf zou kunnen bekijken is, of je wel tijd genoeg hebt/neemt om zelf goed en genoeg te eten. Zo'n kleintje slurpt energie!
En als je BV geeft (maar dat doe jij niet geloof ik he), dan kun je gerust volle melkproducten gebruiken.
Sterkte ermee!
Patricia

Als je baby aan fruithapjes enzo begint: alles opeten wat ie laat staan . Hoef je ook nooit wat weg te gooien!
Maar eerlijk gezegd zou ik het niet weten, zit met het tegenovergestelde probleem. Alhoewel ik wel al onder het gewicht zit van voor de zwangerschap, moeten de stresskilootjes van het zwanger proberen te worden er nog steeds af! Eh... bij mij werkt stress dus goed om aan te komen, maar dat is niet zo'n goede tip, denk ik .

Hoi,

ik heb hetzelfde probleem en heb zelfs ondergewicht. Voor de zwangerschap woog ik ook al niet veel (55 kg bij 1.70m). Ik ben al naar de huisarts geweest en die zei dat het door 3 dingen kon komen (bij mij althans); de BV (alles wat ik eet gaat naar de kleine), stress of een snel werkende schildklier. Bij mij wordt nu bloed geprikt om het laatste uit te sluiten. Misschien moet je ook even naar je HA stappen?

Groetjes,

Melanie, mama van Amber

Hoi,

Hier hetzelfde probleem. Woog ook 58 voor de zwangerschap, vlak voor de bevalling 76, en nu 56. Geef nog wel borstvoeding, dus denk dat het daar door komt. Maar zoveel mogelijk proberen te eten, meer kan ik er ook niet aan doen. Maar ik wil ook echt niet meer afvallen!!

Groetjes Trudy

Wat je kunt doen om niet af te vallen is bijvoorbeeld als je koffie drinkt, hier slagroom op doen. Zorgen dat je calorie-rijk eten eet, zoals pasta's enzo. Sauzen op room-basis.
En ga zeker bij de huisarts langs om  de werking van je schildklier te laten testen. Want daarop heeft een zwangerschap best veel invloed. Je moet zeker oppassen voor ondergewicht. Daardoor raakt je lichaam nog meer van streek, je bent veel vatbaarder voor ziektes en dergelijke. Zoeken naar een oplossing loont, zeker als je borstvoeding geeft en dit graag wil blijven doen.

Sterkte met eten!

Louise

Terug
Bovenaan