mischien te veel?

beste moeders
mijn zoon is 7 weken oud en weegt 5200 gram.
nu krijgt hij 6 voedingen van 150cc en soms ook wel eens 7.
wij denken dat dit veel te veel is en nu nog soms als hij zijn fles leeg heeft begint hij heel hard te huilen en heb ik niet het gevoel dat hij vol zit.ik ben benieuwd hoeveel jullie geven. kan een je een baby eigenlijk overvoeden dat hij te dik wordt of kan dat nu nog niet?
alvast bedankt
groetjes van stacy
 
Hoi stacy,

Hij krijgt volgens mij iets te veel. Want als ik het goed heb weet ik niet 100% zeker omdat Mara bv krijgt. Mag een baby max 1 liter kv per dag. En 7x150=1050. Als je zekerheid wil moet je maandag ff het cb bellen of dat inderdaad zo is.

Het is niet dat hij overgewicht krijgt maar dat te veel voeding dus stel dat je over die 7 flessen heen zou gaan het slecht is voor de niertjes.

Er is speciale voeding voor hongerige babys misschien kan je dat in overleg met het cb eens proberen.

groetjes joyce mama van mara 7 maanden
 
Maak je niet al te ongerust. Onze dochter woog met 8 weken 5280 gram! En ze zeggen dat meisjes iets lichter zouden zijn dan jongens. Probeer wel onder de liter per dag te blijven. Als hij 7 x wilt eten doe er dan iets minder in. Mijn ervaring is dat als een kindje genoeg heeft hij met zijn tongetje de speen uit de mond duwt. Bel anders maandag even met het buro. Zij kunnen je vast verder helpen.
 
Hoi hoi,

Die van mij zat ook al heel snel aan de "voer voor hongerige baby's". Dat hielp heel goed. Mijn zoontje woog ook ongeveer zoiets met 7 weken.

Hoe lang doet jouw kindje over haar flesje? Het kan zijn dat ze het flesje redelijk snel leeg heeft en haar zuigbehoefte niet bevredigd wordt. Dit was bij mijn zoontje Tijn het geval. We hebben de voeding toen op advies van cb wat ingedikt met Nutriton; en een hele langzame speen op het flesje gezet.

Het zijn maar wat tips. Hopelijk heb je er wat aan.Succes.
Groetjes....
 
Even over die langzame speen, welke heb je daarvoor gebruikt? Ik heb nu die van Avent met 1 gaatje. Mijn dochter van 10 weken is na een voeding ook niet altijd tevreden, ze krijgt 6 keer 150 ml. dit moet genoeg zijn, maar het kan inderdaad de zuigbehoefte zijn..
 
Hoi stacey,het kan zijn dat de speen iets te snel gaat voor je zoontje opeens is zijn flesje leeg en zit die met een volle buik.Maar het kan ook zijn dat die darmkrampjes heeft dit uit zich vaak met huilen na de voeding waardoor je geneigd bent iets extra's te geven maar dit werkt alleen maar averechts.Als ik het schema zo ziet lijkt het me wel dat hij misschien iets teveel krijgt je komt toch al ruim op 900cc per etmaal en ze mogen niet meer dan 1000cc per etmaal omdat de niertjes de voedingsstoffen nog niet goed kunnen verwerken misschien toch even bellen met het Cb en horen wat ze adviseren vaak kunnen ze je aardig op weg helpen.Succes.Groetjes Ingrid.
 
bedankt voor de reacties
ik gebruik de difrax flessen met de 3 standen speen en hiervoor gebruikte ik de advent flessen met speen 1 maar dat ging helemaal niet lekker.
hij heeft inderdaad ze fles heel snel leeg soms wel binnen 10 minuten.
welke zou ik dan nog kunnen proberen?

groetjes stacy
 
Hoi hoi,

Ook ik had Aventflessen en ben nu al een tijdje over op Difrax. Die zijn veel beter. Hij drinkt nu nog via een speentje met 1 gaatje van 0-3 mnd terwijl hij ruim vier maanden oud is. Dit gaat heel goed.

Succes. Groetjes, Judith
 
Terug
Bovenaan