mischien verder dan 30 weken wie kan mij helpen

hallo allemaal ...
ik zal even in het kort me verhaal vertellen,, dit is mijn eerste zwangerschap waar ik 15 maanden op moest wachten ,, toen ik op 5 maart2010 voor het laatst ong werd bleek later dat ik zwanger was ,,, als ik uit ga van die datum zou ik 9 of 10 december bevallen .. met de echo bleek dat ik ruim 2 weken later uitgerekend zou zijn... mijn uitgerekende datum is nu 23dec ,, ik heb steeds gedacht dat ik verder was dan de echo's zijde ,,, met de 20 weken echo bleek er ook weer een verschil van 1,5 week in te zitten maar de termijn mag maar tot de 13 weken bepaald worden zijde ze ,, ik vind het wel prima,,maar twijfel nog steeds ,, nu met de groei echo van 30 weken bleek dat mijn kindje 1798 gram woog en div metingen ook steeds rond de 33 a 34 weken zaten ...ook moet ik terug komen voor een extra onderzoekje voor het hartje want de meting van het hartje was te groot,, niets om zorgen over te maken zijde ze in het zh maar voor de zekerheid wilde ze dit toch even na kijken ,,,
verder heb ik heel de zwangerschap geen klachten gehad maar heb sinds een paar weken heel vaak hardenbuiken en hoge bloeddruk ik moest ook meteen stoppen met werken omdat het te zwaar voor me is geworden werk in de huishoudelijkedienst ,,

heeft iemand hier ervaing mee ?

al vast bedankt voor reactie's

Hoi

Ons kindje ligt ook voor op groei. Krijg nu ook een extra groeiecho om het in de gaten te houden. Ook niks om ons zorgen over te maken zei de vk.
Als het kindje zo door zou groeien bestaat de kans dat het eerder komt of eerder gehaald gaat worden.
Ook ik heb verder een gezonde zwangerschap gehad.

Met de 20 wk echo lag ons kindje wel 'normaal' op groei. Maar kindjes hebben hun eigen groeispurten en dat ook zomaar weer stil staan straks.

Ik probeer me er niet te druk over te maken. Mijn bloeddruk e.d waren overigens wel goed.

Heel veel s6 met alles! Komt vast helemaal goed!

Lfs Esther

Hallo,

Ook mijn laatste menstruatie was 1maart en volgens echo ed, ben ik 21dec uitgerekend... Dit kan naar mijn eigen zeggen niet. Deze zwangerschap was niet gepland en heb 1x sex gehad eind maart... De groei van de kleine spruit loopt wel precies volgens echo's. Maar het klopt gewoon niet. De vk wilde het niet veranderen omdat de kleine het goed doet op de lijn van de echo's... Nu ben ik overgedragen naar zkh ivm int ziekenhuis moeten bevallen... Terwijl de kleine het uitstekend doet... Ik vind het jammer dat de vk niet luisterd naar mijn verhaal en ik heb me dus neergelegd bij de uitgerekende datum. Zij gooien het nl op een onregelmatige cyclus, terwijl die van mij al 15jaar regelmatig is! Nooit geen problemen gehad met te vroeg of te laat ongesteld. Maar ik ga het in het zkh nogmaals aankaarten... Kijken wat ze daar erover zeggen. Ik ben vooral bang dat als de kleine met 40weken niet komt, nog max twee weken blijft zitten. En dan zit het dus naar mijn eigen berekening 43 of 44weken in mijn buik... Ik hoop dat de kleine voor de uitgerekende datum komt dus...

Xxx

Hoi hoi,

Ik ben ook vanaf de eerste dag er al van overtuigd dat ik de 12 ben uitgerekend ipv de 22e. Toch blijft de vk volhouden dat het de 22e is. Mijn meisje ligt wel 2 weken voor in groei, en mijn buik ook! Wahaha, gek he! Ik hou voor mezelf gewoon tussen 12 en 22 aan. We zien het vanzelf!

Groetjes

Tja, verloskundigen houden zich stug vast aan de echo. Bij onze dochter was ik 11 dagen teruggezet doordat de echo dit aangaf. Toen ze geboren werd met 34+1 weken, riep iedereen meteen die is veel ouder, want ze gedraagt zich te goed. Dus het zegt niks.

hallo alle mama's ik ben blij dat er meerdere dit hebben ,,, ik ga het nu ook in het zh melden want mijn zorg is nu over gegaan na het zh mijn cyclus is dus altijd heel on regel matig geweest dus ik kon dat ook echt nooit pijlen ,,, maar dat ze groei van me kindje zo voor loopt is mischien alleen dat het eerder komt .. nou van mij mag het ... iedereen bedankt voor de leuke reactie's ,, ook een leuk form ik ga zeker vaker reageren ,,

groetjes ..

hallo andere aanstaande mama's
ik heb vorige week een groei echo gehad en ons kindje licht 5 dagen achter op de groei ik ben 19 december uitgerekend maar nu komt er dus 24 december uit. maar ze hebben bij de echo alleen niet alles kunnen meten wel de omtrek van het hoofd en de buik maar niet het botje van het bovenbeen omdat ons kleine meisje weer eens niet stil wilde blijven liggen. de datum zou gewoon blijven staan op 19 december omdat die paar dagen niet erg is. en ze zij ook tegen mij dat het niet ernstig is het betekend alleen dat ik geen baby van bijna 5 kilo ga krijgen en ook geen hele grote baby maar dat vind ik niet erg blijft ze tenminste wat langer baby. en er werd ook gezegt dat baby's na 16 weken hun eigen groei doormaken en dat het niet maar zo maar af te meten is of het kindje wel of niet goed gegroeit is die metingen met het echo apparaat zijn alleen maar standaart maten en aangezien iedere baby anders is en zich op zijn of haar eigen tempo ontwikkeld en groeit maakte die meting in ieder geval niks uit dus ik zou me geen zorgen maken komt vast allemaal goed. en dat zou alleen maar betekenen dat je je kleintje sneller in je armen kan houden ik ben jaloers hoor.
liefs nicole

Terug
Bovenaan