Miskraam 8 weken echo verloop

<p>Dag lieve mensen</p><p>Vandaag had ik mijn 8weken echo. Toeval dat ik die ochtend ook ineens bloed verlies had. Niet enorm veel maar wel rode/bruine afscheiding. </p><p>Er is een inwendige echo gemaakt en daar was een vruchtzakje te zien. Mooi gevuld met vruchtwater. Onderin lag een vruchtje. De verloskundige heeft hier heel kort naar gekeken en concludeerde gelijk dat dit een miskraam was.</p><p>Het voelt niet goed om verschillende redenen. Namelijk dat er nauwelijks naar het vruchtje gekeken is. En het bloed verlies zonder buikpijn gaat en is gestopt. </p><p>Nu weet ik dat de kans 99% is dat ze gelijk heeft. Maar kan het niet gewoon minder ver zijn of niet goed gezien? Ik heb het gevoel dat ze er gewoon vanuit ging dat het een mk was en daarom er weinig aandacht aan gaf</p><p> </p><p>Wat zijn jullie ervaringen? </p>

Wat vervelend dat het zo gelopen is. Zelf heb ik een missed abortion gehad waar ik met de 8 weken echo achter kwam. Bij mij werd uitgelegd wat er te zien moest zijn met deze termijn. Al snel werd duidelijk dat de groei achter gebleven was en er was ook geen kloppend hartje. Wel wilde de arts mij enkele dagen later zien om het vermoeden te bevestigen. Ik heb ook geen krampen of bloedverlies gehad, uiteindelijk is het 3 weken later met medicatie opgewekt. Ik zat wel in een medisch traject, dus misschien dat ze er dan anders mee omgaan. Als je zekerheid wilt zou ik nog een echo aanvragen voor over een aantal dagen. Veel sterkte ?

[quote quote=10507546]Als het niet goed aanvoelt, vraag een echo aan bij een andere praktijk. Een soort second opinion.[/quote]
Ja dat kan dus niet. Ik woon in zon afgelegen gebied dat er maar 1 praktijk is die hier werkt super kut 

Ik zou gewoon eens bellen met de praktijk en vragen wat ze dan precies gezien heeft wat ze niet had moeten zien, of juist wat ze niet zag dat er wel had moeten zijn. Ze zou op z'n minst duidelijk moeten kunnen zijn over waarom ze denkt dat het een miskraam wordt. 

Ik heb vorig jaar ook een echo gehad waarop er geen leven te zien was, vanaf een week of 6-6,5 zou er een kloppend hartje te zien moeten zijn. Mijn echo had een kindje dat wel groot genoeg was voor ruim 9 weken (zou ongeveer 11 weken moeten zijn), maar het lag stil, het beeld was al vaag (teken dat het lijf iets aan het opruimen was) en een hartslag was nergens te bekennen (op een eerdere echo wel). Dat heeft ze gelukkig wel goed uitgelegd, maar dan nog slaat het nieuws natuurlijk in als een bom. Ze heeft bij mij dus ook maar vrij kort gekeken en eigenlijk zag ik zelf ook al wel: dit is niet goed. En met de uitleg die ze erbij gaf was het ook wel logisch dat ze het zo snel kon zien. Ze heeft voor de zekerheid ook nog met een inwendige echo gekeken, maar ook daar was geen leven te bekennen. Na die echo heeft het nog zo'n 2,5 week geduurd voor de miskraam spontaan op gang kwam. Ik had trouwens ook wat bloedverlies gehad voor de echo.

Ik ben destijds bij de derde echo, destijds voor mij met 10 weken al, achter gekomen dat het niet goed zat. Waar ik eerdere echos netjes een kloppend hartje zag, was deze bij 10 weken weg. Ik had overigens geen bloedverlies....
Wel erg vervelend dat ze daar niet over gesproken hebben met je. Wellicht kun je daar nog op terugkomen. Zo'n moment is erg overweldigend en weet van mezelf dat ik niet alles meer heb opgeslagen na de constatering dat het mis was...

Terug
Bovenaan