Miskraam? Bloedverlies is gestopt maar nog niks verloren.

Het is mega onzeker.
Zelf heb ik een miskraam gehad 3 weken geleden maar dat was echt zoals een menstruatie. Was toen 5 weken zwanger. 
Bleef 3 dagen bloedverlies aan stuk houden. 
bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook bloed verlies gehad in de eerste 6-7 weken en dat was dan af en toe donker rood/bruin.
het is gewoon afwachten en vertrouwen op je lijf.
 
 
Ik heb deze zwangerschap ook weer bloedverlies. Met 9+1 begon het, ook ineens helder rood in mijn ondergoed, en dat stopte weer, dan telkens een klein beetje bruinverlies. Inmiddels 10+2 en nog steeds af en toe wat bruin.
Maar bij mijn vorige zwangerschap had ik ook af en toe een beetje bloedverlies, en toch nu een gezond zoontje rondkruipen. Het hoeft gelukkig niks ergs te zijn. Toen was het van 6-9 weken af en toe een beetje bloedverlies, en met 32 weken ook nog een keer heel heftig dat het echt langs mn benen naar beneden stroomde. Stress doet veel met hoe zwanger je je voelt.

Maar de statistieken liegen er niet om, het is met bloedverlies gewoon zo'n 50-50, en dat maakt gewoon dat je erg onzeker wordt. Hopelijk heb je binnenkort een goede echo. ;)
Een miskraam kan sowieso even duren voordat het op gang komt, en met 6+3 is de kans best aanwezig dat de zwangerschap nog goed is, maar er toch geen hartactie te zien is. Ik zou dus voorzichtig zijn met meteen al medicatie nemen als de echo twijfelachtig is. 
 
Rotsituatie.. je kan alleen maar de echo afwachten. Het kan echt twee kanten op. Hopelijk is er niks aan de hand en heb je dinsdag een goeie echo. Niet teveel op kwaaltjes letten, die zeggen niet zoveel.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal inderdaad echt moeten wachten tot dinsdag. Ik lees alleen overal dat een miskraam is zoals een menstruatie maar dan heftiger. Je leest nergens dat je ook een paar dagen geen bloedverlies kunt hebben. Moet nog een paar dagen geduld hebben. En bij twijfel kijken we het nog even langer aan uiteraard ?
 
Terug
Bovenaan