miskraam cytotec

marije290

New member
Hoi, ik wil graag met jullie mijn ervaring met cytotec delen. Afgelopen woensdag bleek t hartje van t vruchtje niet meer te kloppen bij tien weken, twee weken daarvoor was er wel een kloppend hartje, dus het verdriet is groot.

Ik wilde geen miskraam afwachten. Ik ben gaan googlen op de ervaringen met medicatie om een miskraam op te wekken, nl cytotec. Ik zag overwegend hele nare verhalen. Ik heb t wel gedaan, maar was erg angstig voor de mogelijke pijn.

Na vier uur kreeg ik menstruatie krampen en na zeven uur kwam t los in enkele korte krampen die te doen waren. Bij de echo de volgende dag bleek dat mijn baarmoeder leeg is.

Ik heb deze ervaring hier gedeeld in de hoop dat als mensen in de toekomst googlen op deze termen dat ze minder angstig zullen zijn voor de pijn. Er staan hele nare ervaringen op internet, maar de pijn kan ook heel erg meevallen zoals bij mij.

Sterkte in ieder geval als je dit leest, want dan zit je blijkbaar in dezelfde situatie als ik. :(
 
Ik heb in augustus ook via cytotec een miskraam op moeten wekken. Bij de eerste echo met 8 weken bleek het vruchtje met 5 weken al te zijn gestopt met groeien.  Ik had ook alle horror verhalen gelezen en had me voorbereid op het ergste. Maar ik vond het eigenlijk heel erg meevallen! Ik kan niet echt zeggen dat ik pijn heb gehad ofzo. Gewoon wat krampjes, that's it.

Ik hoop dat ik nooit meer in die situatie kom, maar een volgende keer zou ik het toch niet nog eens doen, omdat het steeds niet helemaal leeg bleek te zijn, zelfs na een 2e keer cytotec. Hierdoor heb ik vorige week een hysteroscopie gehad waar ze een restje EN een poliep die ze zagen weg hebben gehaald.

Dus na 4 maanden ermee bezig te zijn is het eindelijk schoon! Dus een volgende keer (HOPELIJK NIET!) zou ik meteen gaan voor een curettage.
 
Terug
Bovenaan