Miskraam door auto-immuunziekte?

Hoi dames,

Afgelopen december heb ik een spontane miskraam gehad. Ik heb heel sterk het gevoel dat mijn miskraam is gekomen door mijn auto-immuunziekte, ik heb de Ziekte van Crohn. Ben tijdens mijn zwangerschap gestopt met gebruik van medicatie. Na de miskraam werd ontdekt dat mijn ontstekingswaarde hoog was. Nu krijg ik steeds meer het gevoel dat ik miskraam heb gekregen, omdat ik gestopt was met mijn medicatie. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met een auto-immuunziekte (vooral mensen met een darmontsteking) en hoe hun zwangerschap verliep. Zijn er mensen die ook miskraam hebben gehad door mogelijk de auto-immuunziekte?

Hee.. wat vervelend zeg van je miskraam. Hier helaas coeliakie en loop nu ook bij de gynaecoloog door ontzettend lange cyclussen. Ik heb ook een miskraam gehad en helaas dus nog niet weer zwanger geworden. Tot nu toe geen oorzaak gevonden voor de cyclusstoornis.. :(

Hoi LilaX, wat rot van je miskraam… Vervelend die lange cyclussen… Bij hoe veel weken kreeg jij een miskraam? Denken de gynaecologen aan dat coeliakie misschien te maken heeft met de miskraam?

Terug
Bovenaan