Miskraam en angst

<p>Hoi. We hebben na 2.5 jaar zelf proberen en in het ziekenhuis. In 2019 een prachtige zoon gekregen. Nu waren we weer aan het proberen en was het meteen de 1e keer raak. Wat waren we verbaasd en gelukkig tegelijk. Dit heeft helaas maar even mogen duren want met 7 weken heb ik een miskraam gehad. Dit is nu 4 weken geleden. Dacht het een plaatsje te hebben gegeven maar merk dat ik het nu heel moeilijk heb. Angst dat het misschien niet meer gaat lukken. Bang verdrietig boos vanalles?. Hoop dat iemand me wat ervaringen kan delen die in ongeveer zo een situatie hebben gezeten?</p>

Hi.
Hier precies hetzelfde. Ook een zoontje van december 2019.. vorig jaar wilde we proberen voor een tweede en meteen raak.. helaas rond 6 weken ging het mis.
Mijn lichaam had alles zelf "opgeruimd" dus mocht meteen weer proberen.. en ik was ook bang dat het misschien niet zou lukken maar het was weer meteen raak.
Nu 40+2 en aan het wachten tot ze zich laat zien?
Hoop dat het bij jullie ook snel lukt!

Ik mocht de miskraam zien als ongesteldheid dus ongeveer 2 weken daarna eisprong gehad.. heb wel ovulatietest gedaan..
Als het 4 weken geleden is en je lichaam het zelf opgelost heeft denk ik dat je gewoon ongesteld word en daarna weer eisprong hebt?

Mijn lichaam heeft het idd zelf afgebroken en heb ovulatieteseten gedaan maar geen eisprong kunnen meten. Morgen is het 4 weken geleden. Zou ik dan ergens waarschijnlijk de menstruatie kunnen verwachten? 

Ik heb in maart een miskraam gehad. Medicatie gehad om het op te wekken. Daarna was ik na 5 weken weer ongesteld, en 4 weken daarna weer een positieve zwangerschapstest. Inmiddels 12+2 weken zwanger. 

Veel sterkte de komende tijd en hopelijk heb je snel weer een positieve test en goede zwangerschap!

Ik heb eens gelezen dat het vaak net iets langer kan duren dan de gebruikelijke vier weken. Bij mijn miskraam kwam de eerste menstruatie na vijf weken (i.p.v. de reguliere vier)

De angst is trouwens erg herkenbaar

Misschien kan je uitvragen bij de verloskunde?
Mij hebben ze ook goed geholpen en toen ik weer zwanger was mocht ik met 6 weken ook al weer langs komrn voor een echo..
Ik denk dat je binnen nu en paar weken weer je menstruatie krijgt en misschien kan je dan daarna weer ovulatietesten gebruiken? Weet ook niet precies hoe het gaat en zal ook per persoon verschillend zijn maar misschien dat de verloskunde je beter advies kunnen geven ☺️

Terug
Bovenaan