miskraam en gordel roos

hallo allemaal

ik zal me eerst even voor stellen
ik ben mariella en ben 23 jaar ik heb een zoontje kaya van 11 maanden en heb
helaas vorige week maandag een miskraam
na 13 weken
maar nu heb ik een vraagje
mischien een beetje een stome vraag maar ik vroeg her me zo af
ik kreeg direct na me miskraam gordel roos en nu vertelde mijn moeder dat zij na haar miskraam ook meteen gordel roos kreeg
en mijn vriendin vertelde dat zij   ook na haar miskraam gordel roos kreeg
nu vroeg ik me af of dit gewoon toeval is of dat er nog meer meiden zijn die dit gehad hebben

groetjes mariella  

Hoi,
Gordelroos is een virus die waterpokken ook veroorzaakt, het kan dus zijn dat je met iemand in aanraking bent gekomen die de waterpokken had. Dat kan schadelijk zijn en daarvan kan een embryo schade oplopen, waarschijnlijk al eerder omdat de incubatie tijd ongeveer 3 weken kan duren en het kan zijn dat het pas is uitgebroken omdat door de miskraam je afweersysteem verzwakt is.Ook aan het einde van de zwangerschap moet je erg voorzichtig zijn met waterpokken ook als je het zelf al gehad hebt, meld het dan bij de verloskundige of gynacoloog want 5 dagen voordat iemand de waterpokken heeft is het al besmettelijk dan houden ze er rekening mee omdat pasgeborene het ook kunnen krijgen en dat kan ook schadelijk zijn.
Ook wens ik je veel sterkte met het verlies.Ikzelf heb ook een miskraam gehad rond 13 weken maar dat was de oorzaak van een afwijking in mijn baarmoeder.Ik heb nu wel een zoontje van 8 maanden, maar ik weet ook dat je eerst je kindje in je armen moet hebben wil je er echt overheen zijn en dat komt wel hoor.

Terug
Bovenaan