Miskraam en tampons gebruiken?

Hoi ik heb in april een miskraam gehad na 6 weken. Nu heb ik gewoon tampons gebruikt want het was min of meer een ongesteldheid alleen wat zwaarder en meer bloed enz.
Nu hoorde ik van iemand dat je bij een miskraam geen tampons mag gebruiken?
Weet iemand hoe dit zit?
Gr. Stella

Volgens mij is dat afhankelijk van de duur van de zwnagerschap. Met 6 weken is er nog geen placenta en dus is de wond in de baarmoeder geringer dan wanneer je al verder was geweest.

Ik zou me maar geen zorgen maken, je hebt het nu toch al gedaan, en laten we hopen dat het niet weer gebeurd. Mocht het toch zo zijn dat het weer misgaat, dan zou je inderdaar beter geen tampons kunnen gebruiken.

Sterkte.

Hoi Stella,
ik heb na 8 weken zwangerschap een miskraam gehad en het bloed ook opgevangen met tampons. Ik zat immers in Griekenland en omdat ik geen pijn had wilde ik natuurlijk ook wel gewoon naar het strand, dan is tampongebruik wel zo makkelijk. Toen ik thuis was heb ik de huisarts gebeld en het verhaal gedaan. over het tampongebruik heeft de HA niets tegen mij gezegd, dus ik ga er ook vanuit dat het geen kwaad kan.
De beste persoon om het aan na te vragen is toch de HA of een VK denk ik, dus als jet het zeker wilt weten...... Ik heb er in ieder geval geen "commentaar" op gehad en er ook niets aan over gehouden volgens mij!
Groetjes,
Sandra

Hoi Stella, Ik heb 2 weken geleden een miskraam gehad bij 10wk en 4dg. En ik heb toen aan de vk gevraagd of ik tampons mocht gebruiken. Van haar mocht dat niet ivm met infecties, die bloeding die je dan hebt komt van je baarmoeder. Dus zolang je dan bloed verliest staat je baarmoedermond open. Als je dan een tampon gebruikt heb je dus kans op infecties.

Groetjes Poldergirl

Terug
Bovenaan