Miskraam en vaccinatie

Ik lees het eigenlijk nooit hier op het forum. Maar is er niemand die denkt dat een miskraam en de corona vaccinatie in verband kunnen staan met elkaar?

Iemand wees mij hier laatst op of ik daar niet aan heb gedacht omdat ik een dochter heb van 1,5 en daarna die vaccinatie heb gehad en tot nu toe twee miskramen heb gehad.

Je weet het idd nooit waar het aan ligt tenzij je onderzocht wordt en zelfs dan wil er soms niets uitkomen 
Je zou kunnen informeren bij https://www.lareb.nl/ daar staat zowel informatie op als bijwerkingen. Ik weet niet of je er wat mee opschiet. 

Wat naar om te horen van je miskramen. Voor de vaccinatie kregen vrouwen helaas ook miskramen en ook mensen die niet gevaccineerd zijn krijgen miskramen. Er is nooit een verband aangetoond en er zijn sinds de vaccinatie ook niet relatief meer miskramen dan voor de vaccinatie. Een vaccinatie is ook heel snel weer je lichaam uit. 1 op de 5 zwangerschappen eindigt in een miskraam, dus de kans daarop is gewoon best groot en er kan zelden een (behandelbare) oorzaak gevonden worden

Ik heb voor de vaccinatie ook een miskraam gehad, het gebeurt helaas gewoon erg vaak. Er zijn sinds de vaccinatie niet ineens veel meer miskramen dus er is ook geen verband daarin te vinden. In jouw geval gewoon pech dat het zo loopt qua timing

Ik heb juist voor mijn vaccinatie 2 miskramen gehad en de maand na mijn vaccinatie zwanger geraakt en ondertussen 31 weken onderweg! Dus ik denk dat de kans groter is dat het gewoon pure pech is geweest, zoals helaas al vele vrouwen hebben meegemaakt.

Nee dat heeft zeker geen verband met elkaar. Miskraam kan altijd en iedereen overkomen helaas, wil je veel sterkte wensen!

Terug
Bovenaan