Miskraam en volgende cyclus?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb nog even een vraagje. Nadat ik begin dit jaar met de pil was gestopt, had ik eerst 2 cyclussen van 37 dagen. Bij de derde ronde heb ik een test gedaan toen ik die 37 dagen voorbij was, en die was positief! Maar 4 dagen later kreeg ik 's avond flinke buikkrampen en de volgende dag werd ik ongesteld. Zou dit een miskraam kunnen zijn geweest? Heb die zondag de hele dag ongesteldheidskrampen gevoeld, maar wel veel erger dan normaal tijdens mijn menstruatie.
En als dit een miskraam was, gaat je cyclus daarna weer gewoon verder? Mijn vorige menstruatie is nu 6 weken en 2 dagen geleden, dus ik zit steeds te hopen. Maar aan de andere kant denk ik: misschien is mijn cyclus wel gewoon wat langer door die eventuele miskraam.
Mijn man is deze week op vakantie, dus ik wil nog even wachten met testen. Bovendien was het de vorige keer zo'n teleurstelling.... Zo lang je het niet zeker weet, heb je tenminste nog hoop.....

Groetjes Hada
26 jaar
3e ronde
1e kindje

Hoi Hada,

Het kan idd een vroege miskraam geweest zijn. En bij een miskraam zijn de krampen heftiger. Heb je ook meer stolsels verloren? Dat kan namelijk ook. Ik heb nu 2 keer een miskraam gehad. Beide keren rond 8 weken ontdekt bij een echo. Beide keren een curetage gehad, omdat het niet vanzelf kwam. Na een curetage kan het 4 tot 6 weken duren voordat je weer ongi word. Ik heb begrepen dat je na een spontane miskraam vaak weer een gewone cyclus hebt. Maar zelfs al is dat niet zo, dan is 6 weken lang. ik zou er een testje tegenaan gooien. Veel vrouwen zijn gelijk na een miskraam de eerste maand al weer zwanger. (o.a. een vriendin van mij) Ik helaas niet.
Spannend hoor! Ik ga voor je duimen!

Groetjes, Kat

Hoi kat,

Bedankt voor je reactie. Verloor toen inderdaad ook veel stolsels.
Kan eigenlijk niet wachten om een test te doen, maar mijn man komt as zaterdag pas terug van vakantie, en ik vind het toch leuker om op hem te wachten.
Balen zeg  dat je al 2x een miskraam hebt gehad, ik hoop voor je dat het snel wil lukken.
Groetjes Hada

Hoi Hada,

Ik ben heel benieuwd! Laat het gauw weten als je getest hebt. Maar het klinkt goed. Tussen mijn 2 miskramen zit ook een goede zwangerschap hoor. En volgens de gyn is de kans op een miskraam 1 op 5 voor iedereen. Best veel dus. De eerste keer had ik een lege vruchtzak. Dat had eigenlijk mis moeten gaan tegen de tijd dat ik ongi had moeten worden. Maar mijn lijf stootte het niet zelf af. Wie weet heb jij ook zoiets gehad, maar herkende jouw lichaam dat het niet goed was. De tweede keer is het vruchtje gestopt met groeien na ruim 6 weken. Ze hebben het onderzocht, en waarschijnlijk was het in eerste aanleg al mis. Het kon dus gewoon niet verder ontwikkelen. Het was beide keren erg jammer. Ze waren erg gewenst, maar het mocht helaas niet zo zijn.
Maar vol goede moed gaan we weer verder! Het is al 1 keer goed gegaan, en dat lukt vast ook een tweede keer.
Ik ga duimen voor je!

Groetjes, Kat

Hoi Hada,

Ik ben heel benieuwd! Laat het gauw weten als je getest hebt. Maar het klinkt goed. Tussen mijn 2 miskramen zit ook een goede zwangerschap hoor. En volgens de gyn is de kans op een miskraam 1 op 5 voor iedereen. Best veel dus. De eerste keer had ik een lege vruchtzak. Dat had eigenlijk mis moeten gaan tegen de tijd dat ik ongi had moeten worden. Maar mijn lijf stootte het niet zelf af. Wie weet heb jij ook zoiets gehad, maar herkende jouw lichaam dat het niet goed was. De tweede keer is het vruchtje gestopt met groeien na ruim 6 weken. Ze hebben het onderzocht, en waarschijnlijk was het in eerste aanleg al mis. Het kon dus gewoon niet verder ontwikkelen. Het was beide keren erg jammer. Ze waren erg gewenst, maar het mocht helaas niet zo zijn.
Maar vol goede moed gaan we weer verder! Het is al 1 keer goed gegaan, en dat lukt vast ook een tweede keer.
Ik ga duimen voor je!

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan