Miskraam gehad en nu lukt het niet om weer zwanger te raken - MMM of (nog) niet???

Hallo meiden,

Inmiddels alweer een jaar geleden zijn mijn man en ik "er voor gegaan". We willen erg graag een kindje!

Eind april 2008 bleek ik zwanger en oh wat waren we blij!
Maar helaas, een maand later kreeg ik last van bloedverlies en een echo wees uit dat het mis was. Er was alleen maar een vruchtzakje te zien en geen vruchtje.
Deze zwangerschap liep dus uit op een miskraam, dit was begin juni 2008.

Daarna zijn we vol goede moed verder gegaan, maar helaas is het tot op heden niet gelukt om weer zwanger te raken.
Gistermiddag kwam het roze slijm alweer en sinds vandaag is het donkerrood. De ongi moet nog doorbreken, maar ik weet al genoeg. Ronde 9 is inmiddels ingegaan (na de miskraam). Bah!

Mijn cyclus is vrij kort (ongeveer 24 dagen). Ik heb laatst met ovulatietesten gewerkt en kwam er toen achter dat ik mijn ei pas op dag 15 of 16 heb. Dus een erg korte periode tussen het ei en mijn 1e ongi dag. Ik voel mijn eisprong trouwens ook wel, de ene keer is dit heftig en de andere keer voel ik niks.

Ik heb wel eens gehoord dat er geen tijd is voor het vruchtje om zich in te nestelen als de periode tussen de eisprong en de 1e ongi-dag zo kort is. Dus daar maak ik me best wel wat zorgen over.

Aan de andere kant vind ik ook dat ik mezelf niet al te veel zorgen moet maken, want ik ben per slot van rekening al een keer zwanger geweest! Dus theoretisch gezien zou het gewoon een kwestie van tijd zijn!
Maar ja, toen was het al in de 4e ronde raak en nu ga ik de 9e ronde al in!

Ik ben momenteel erg aan het twijfelen of ik al naar de huisarts zal gaan voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog. Maar ik weet ook dat het gewoon tijd kost en dat het lang niet altijd gelijk raak is.....

Ik ben trouwens 33 jaar, wordt in april 34 jaar en heb nog geen kinderen.

Ik ben al langere tijd actief op het forum "zwanger worden na een miskraam". Daar zijn inmiddels al weer veel meiden zwanger. Dat geeft me aan de ene kant  hoop, maar aan de andere kant baal ik er ook behoorlijk van dat ik het nog niet weer ben!

Misschien zijn er wel meer meiden die worstelen met hetzelfde probleem en kunnen we ervaringen uitwisselen!

Groetjes Laura

hoi,

wij zijn al 2 jaar bezig om zwanger te raken,ook net als jou een mk gehad!
ik was in ronde 12 zwanger,en nu zit ik alweer in de 14e ronde na de mk.
ik ga over 2 weken beginnen met spuiten van hormonen en dan waarschijnlijk 1e week februari IUI,
waarschijnlijk doen ze nu nog niks omdat je al zwanger ben geweest,en ze gaan pas na 2 of 2 en een half jaar IUI doen als alle onderzoeken goed zijn.
ik heb een half jaar geleden een kijkoperatie gehad,ook alles bleek weer goed,net als alle andere onderzoeken,en moest nog een half jaar op eigen kracht doen (jan.2008 mk gehad)

groetjes mier

Hoi Laura,

Welkom hier. Ik lees wel meer dat het vaak weer even duurt voordat je weer zwanger bent na een miskraam. Je lichaam moet zich mischien toch even wat langer herstellen. Ronde 9 is echt nog niet zo heel lang hoor. Wel heb je als voordeel dat je cyclus kort is,  je in 1 jaar meer kansen om zwanger te worden als andere vrouwen. Of die dagen tussen eisprong en ongie tekort zijn weet ik niet. Ik denk het niet. Jouw lichaam is misschien sneller  met  het afstoten ervan. Lijkt mij allemaal wel bij elkaar passen hoor, maar ik ben geen arts. Gezien je bouwjaar van 1975 (net als ik )  kan je inderdaad het beste  naar de huisarts gaan voor een gesprek. Succes!

Hoi Laura,

wij kennen elkaar al van het andere forum, maar ik wil me hier wel bij aansluiten....

Ik zal me even voorstellen voor de andere dames... Ik word 1 feb 33 jaar, mijn man is 41 jaar, we hebben nog geen kindjes...zijn 29 april  2008 getrouwd en ik bleek in mei direct al zwanger te zijn. We konden ons geluk niet op! Met 6 weken kloppend hartje gezien, voelde me ook harstikke zwanger, tot ik met 11 weken weer een echo kreeg, vruchtje was rond 7,5 week gestopt met leven.....aangezien we met vakantie gingen de volgende dag (tja hoe kienen we dit uit) en het vruchtje al een tijd "vast" zat, vond de gyn het verantwoord om "gewoon" met vakantie te gaan. Dat hebben we gedaan en ondanks ons grote verdriet hebben we deze redelijk doorstaan. Direct na de vakantie gyn gebeld en week erna ben ik meteen gecurreteerd.

Sindsdien lijkt het bij ons ook niet meer te lukken.....

Gelukkig heb ik een hele lieve huisarts die ons graag een handje wil helpen.
Manlief en ik hebben besproken dat we het nog 1 maand geven....ben ik dan weer niet zwanger dan worden de zwemmertjes van manlief nagekeken....
Bij mij is echter mijn ongi anders geworden, ik VERGA van de buikpijn de eerste 2-3 dagen en met dag 4 is dit weg maar dan is ook het vloeien nihil...zoooo raar....dus misschien dat ik daar ook nog naar laat kijken.

Herkent iemand dit dat je ongi pijnlijker is na een curretage???

Nou ja voor nu wens ik iedereen succes met zwanger worden.....het is nu eenmaal niet zo "makkelijk" zoals ze het vaak in de media aanduiden, we willen een kindje en hops je bent zwanger en brengt een gezond kindje ter wereld....dat blijkt wel uit alle forums die hierover zijn.

liefs Yosha

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie reacties.
Ook mijn ongi is anders dan voor de miskraam.
Sinds woensdag heb ik al last van wat roze slijm, maar het is net of er een kurk in zit waardoor het niet op gang wil komen (nu nog steeds niet echt, maar wel dat roze/oranje/rode slijm). En mijn buik staat lekker op spanning zeg maar. Een rot gevoel!

Ik heb nu toch een afspraak bij de huisarts gemaakt, op 21 januari. Duurt nog even, maar dan kan mijn man ook mee en dat vind ik erg prettig!
Hopelijk wil ze me in ieder geval doorverwijzen naar de gyn. Misschien is het idee dat er iets gaat gebeuren al genoeg om weer zwanger te worden!

Eigenlijk ben ik met mijn korte cyclus ook best wel blij, ik heb inderdaad meer kansen dan vrouwen met een langere cyclus!

@Yosha: fijn dat je hier ook komt. Ik blijf wel schrijven bij het andere topic, maar vind het ook wel prettig om lekker te kunnen schrijven over zwanger-worden perikelen!

Een fijne dag allemaal!
Groetjes Laura

Hi ladies,
zal ook maar even reageren! Al vind ik het wel een grotere stap om hier te schrijven dan bij het miskraam forum. Nu is het echt een bevestiging dat ik niet gelijk weer zwanger ben geworden na de miskraam.
Ik vind het ook wel moeilijk dat iedereen op het andere forum eigenlijk zo snel weer zwanger is geworden en ik niet.
Eigenlijk heb ik ook nog niet zo te klagen: ik ben in feb '08  gestopt met de pil en was gelijk zwanger. Helaas was dit een BBZ. In april met spoed daaraan geopereerd waarbij mijn rechter eileider is verwijderd en in juni al weer een positieve test in handen. Deze keer helaas een leeg vruchtzakje. Dat is in juli verwijderd en ik ben niet meer zwanger geworden. We mochten ook niet gelijk weer proberen aangezien ik nog stolsels in mijn baarmoeder had. Ik weet dat het slechts 5 maanden zijn dat we nu wachten maar aangezien ik twee maal gelijk zwanger was had ik echt gedacht dat het de derde keer ook gelijk zo zou zijn. Ik heb wel zelf diverse testen gehad maar die hebben niets pgeleverd.  Aangezien de twee miskramen niets met elkaar te maken hadden is nog geen chromosomenonderzoek oid gedaan. Ik heb gewoon 2x pech gehad.
Ik ben nu ook bezig met die ovulatietesten (moest van het ZH) en dat gaat prima: cyclus ligt rond de 26-27 dagen. Prima dus. Gewoon nog afwachten maar, en duimen!

Hallo dames,

Hier ook iemand bij wie het allemaal wat moeijker ging/is gegaan

Aug 2007 ben ik in de 1e ronde zwanger geraakt, helaas na een aantal weken een mk (bbz). Het is gelukkig vanzelf weggegaan, dus geen operatie of curretage. Toch had ik altijd het idee dat het niet helemaal goed zat, dus na een aantal maanden doorverwezen. Na onderzoeken bleek dat mijn baarmoederslijm te zuur was,   een half jaar heb ik moeten spoelen (vaginale douche voor t sexen). Nog niet zwanger, dus een kijkoperatie gekregen. Hier bleek dat ik ook 1 verstopte eileider heb (waar ook de bbz zat). Na de kijkoperatie moesten we het nog 3 maanden zelf proberen anders kregen we IUI. En ja hoor, de 2e maand heb ik positief getest!!! Dat was 31-12. Krijg volgende week maandag al mijn 1e echo, dan ben ik bijna 6 weken. Ben echt doodsbang dat het weer een bbz is. Heb geen pijn of bloed, maar voel wel een soort van dof gevoel bij mijn linkereileider. Leef dus nog niet echt op een roze wolk.
Na 16 rondes na de mk ben ik dus weer zwanger geraakt. Ik ben ook al 35 dus kan geen jaren meer wachten

Maar dames, het kan echt nog, maar bij de 1 duurt het wat langer dan bij de ander.

Succes allemaal!

Hallo,

Mijn naam is Jacqueline ben 29 en moeder van een heerlijke dochter van 4.5 jaar. Helaas zagen wij in sept '06 en april '07 ook 2 zwangerschappen in een mk eindigen.
En zijn we hier inmiddels dus al 21 rondes verder zonder een nieuwe zwangerschap
Heel vreemd allemaal, de vorige zwangerschappen waren allemaal op de natuurlijke wijze en varieren van zwanger binnen 2 rondes tot 9 rondes en nu......
Uiteindelijk toch maar in september de MM in gestapt en blijkt na onderzoeken dat mijn zuurgraad te hoog is en mijn man antistoffen heeft in zijn zaad waardoor de beweeglijkheid minder is.

We zagen er tegenop om de MM in te gaan omdat je je ook steeds voorhoudt van het moet kunnen! Aan de andere kant weet je wel waar je aan toe bent en dat geeft ook wel weer een beetje rust. Nu wachten we op de definitieve uitslagen van de heronderzoeken en aan de hand daarvan wordt bepaald of we starten met IUI of het toch nog een tijdje de natuur zijn gang moeten laten gaan.
Jullie zullen hopelijk begrijpen dat voor mij de hoop op een spontane zwangerschap na bijna 2 jaar ver te zoeken is.

Gr
Jacq

Terug
Bovenaan