Miskraam gehad, en nu?

A

Anoniem

Guest
Meiden, helaas heb ik afgelopen maandag te horen gekregen dat ik een miskraam heb gehad. Ik begon bloed te verliezen en bleek zwanger te zijn. Eenmaal bij de gyn was er geen zwangerschap meer te zien. Nu is mij natuurlijk van alles uitgelegd maar ik heb eerlijk gezegd maar de helft meegekregen van wat ze zei. Ik moet nog wat baarmoederslijm gaan verliezen want dat zit er nog en ik heb ik mijn rechter eierstok nog iets zitten waarvan we hopen dat het vanzelf af gaat komen. Ik moet komende week nog een test doen, is die positief dan moet ik meteen een afspraak maken met een gyn, dan komt het dus niet vanzelf af. En is de test negatief dan moet ik over 5 weken terugkomen voor controle. Dat is het eigenlijk in een notendop. Nu de vragen waar ik mee zit:

Ik ben sinds gisteren aan het vloeien, hoe lang hield dat bij jullie aan ongeveer?
Mag ik een tampon gebruiken of liever niet?
Was je cyclus erg van slag of zat je meteen weer in hetzelfde ritme?

Dat soort vragen, daar zit ik nu een beetje mee. Wie kan me hiermee helpen.

Alvast bedankt...

Hoi Lieskuhh,

allereerst wil ik je even sterkte wensen met het verwerken van dit verlies
Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij tot nu toe is gegaan, maar ieder lichaam is natuurlijk weer anders en reageert ook anders op zo'n gebeurtenis.
Het is nu ongeveer 5 weken geleden dat ik mijn 1e miskraam heb gehad.
Ik heb behoorlijk lang nagebloed, tot afgelopen weekend om precies te zijn, dus ongeveer 4 weken.
Maar met het bloeden wat ik daarvoor al had heb ik in totaal zo'n 6 weken bloed verloren.
Nu heeft mijn gyn me verteld dat ik wel langer dan gemiddeld heb gebloed, dus  daar kan je maar beter niet van uitgaan.
Vorige week is met een echo gezien dat mijn linker eierstok weer blaasjes aanmaakt, dus als het bloeden zou stoppen kunnen we er vanuit gaan dat mijn cyclus weer door zou gaan.
In principe kan je dan gewoon weer proberen zwanger te worden!
Heeft jou gyn toevallig ook verteld wat er met die ene eierstok "mis" is? Heeft hij het gehad over een cyste?
Waarom ik dit vraag is omdat ik ook met een cyste  bij één van mijn eierstokken zit na de miskraam.
Ben wel benieuwd of dit bij jou ook het geval is?
Als je verder nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Groetjesss,
Ashley.

He lieskuh,
Ook ik heb een miskraam gehad, van een tweeling bleek achteraf.
Uiteindelijk ben ik gisteren gecuretteerd vanwege enorme pijn en veel bloedverlies.
Ik heb het als behoorlijk heftig ervaren en zit nu ook nogsteeds vol met emoties.
Ik zat met dezelfde vragen want ik ben niet zo'n maandverband-fan.............
Ik heb net de poli-gyneacologie gebeld en je mag liever geen tampon in, omdat je baarmoeder nog openstaat, ook mag je liever niet in bad en je cyclus zou zich weer moeten herstellen. Het gevaar met sex, in bad gaan en een tampon is het infectie gevaar........
Mij hebben ze verteld, maar ik heb dus al een curetage gehad en bij mij is dus nu alles weg, dat ik binnen zes weken weer een menstruatie zou moeten krijgen. We wachten vol spanning af want ik heb PCOS en dus geen cyclus.........

Heel veel sterkte met jouw verlies, en als je nog eens iets wil vragen of even wil kletsen, dan hoor ik het wel! Ben even wat minder actief aanwezig omdat ik alles een plekje moet geven maar kijk zeker regelmatig en als je wat wil vragen geef ik zeker antwoord.Nogmaals heel veel sterkte met jouw verlies en hoop voor je dat het weer heel snel raak is....................dat gun ik onszelf namelijk ook!
Dikke kus Rimke

Ik heb dus ook een mk gehad bij ong 7 weken,paar maanden geleden. Het bleek achteraf dus een buitenbaarmoederlijke zw. te zijn geweest. Ik heb veel geluk gehad want het is 'vanzelf ' weggegaan. Ik heb op een paar dagen na 4 weken gevloeid. Na 1,5 week  na die 4 weken vloeien ben ik weer ongesteld geworden, heel frappant precies op de dag 3 maanden nadat ik t had moeten worden als ik niet zwanger was geweest. Dat was dus 4-10. Heb ook weer mijn eisprong gehad, en weer flink geklust. Ik kon volgens de gyn gewoon gelijk weer proberen. Heb trouwens tijdens de bloeding geen tampons gebruikt, hadden ze eigenlijk niks van gezegd, maar vond t zelf niet zo prettig, en ben niet zo een fan van tampons. Morgen moet ik ter nacontrole naar de gyn, ga ervanuit dat alles goed is. Ik hoop zelfs dat hij weer kan zeggen dat ik zwanger ben. Weet t niet hoor, maar t zo best kunnen.
Deze zwangerschap was t ook raak bij 1e ronde (1e kindje)

Meis, veel sterkte ermee

Terug
Bovenaan