Miskraam gehad, weer zwanger, bbz of weer miskraam?

Hi allemaal,

Tijdje geleden postte ik over de miskraam die ik had. Begin april had ik voor het eerst een miskraam, met 6 weken. Vervelend, maar alles was vrij snel achter de rug: bloeden gestopt, testen weer wit, etc. Nieuwe ronde nieuwe kansen - dus ik ben met ovulatietesten mijn eisprong gaan zoeken (en gevonden).

Nu was ik direct weer zwanger! Heel terughoudend, maar voorzichtig blij. Alleen sinds gister enorme (echt heftige) pijn in m’n rechter onderbuik, thv eierstok. Op aanraden van vk vandaag toch langs een echocentrum en door hen doorverwezen naar het ziekenhuis, ivm zo mogelijk uitsluiten bbz.

Daar werd het volgende gezien:
- ‘Iets’ in baarmoeder, maar niet perse het beeld van 5w zwangerschap. Ze kon niet zeggen wat dan wel. Leek op een rond zakje vond ikzelf.
- Follikel / cyste in m’n rechter eierstok (waar het dus ook pijn doet).
- HCG van 362

Volgens de twee artsen is dit sowieso nog van de miskraam. Terwijl ik dus wéét dat ik negatief testte (echt volledig wit) en daarna positieve ovu test gehad heb. Toen zeiden ze dat de huidige zwangerschap sowieso geen goede zwangerschap is.
Ik wil best geloven dat het geen goede zwangerschap is (weer) maar maak me nog steeds zorgen, omdat de pijn nog steeds aanwezig is, ik dit nog nooit gehad heb en ik dus zeker weet dat ik OPNIEUW zwanger ben (in tegenstelling tot wat deze artsen beweerden).

Dan mijn vragen:
- mensen met ervaring met een bbz: wat voor klachten hadden jullie precies en wat was er (als er iets) te zien op de echo?
- is een HCG waarde van 362 echt héél laag voor deze termijn? Als je uitgaat van de miskraam ben ik nu 5+4, echter ik had een positieve ovulatietest 16 april, dus ga zelf meer uit van exact 5 weken.

Alvast bedankt voor de reacties!

Dag Meid,

ik kan helaas je vraag niet beantwoorden. Maar je pijn nogmaals bespreken met je VK of huisarts. 

en ben eigenlijk benieuwd naar je hoe het nu met je gaat? 

Terug
Bovenaan