miskraam maandag opwekken dmv pilletjes

Hallo allemaal,

ten eerste: fijn dat er een forum zoals dit bestaat. Ik ben er eergisteren met een tweede echo achter gekomen dat het babietje wat ik dacht in mijn buik te hebben sinds 9 weken verschrompeld was tot 3mm. Ik wilde het eerst natuurlijk laten komen, maar voelde me ziek, dus ben vandaag weer naar ziekenhuis geweest en daar hebben ze me een middeltje gegeven (normaal tegen maagzuur) dat de miskraam opwekt. Daar mag ik pas maandag mee beginnen want er is niet genoeg personeel in het ziekehuis aanwezig 's weekends mocht het misgaan...   De "eierdooier " en het vlies rond de embryo    zijn nog heel dus daarom ben ik ook ziek en komt de mk maar niet,  ze gaan  door met signalen zenden in mijn lichaam.

Ik ben alleen een beetje bang voor maandag....Wat gebeurt er zo'n beetje? Wees niet bang om "enge" details te vertellen, dit is, of   was, mijn eerste zwangerschap en wil gewoon weten wat er staat te gebeuren. De dokter heeft me iig "vrij" gegeven  van mijn werk (werk in een restau) , dus ga dit weekend proberen te "genieten" samen met mijn vriend, om volgende week alles een beetje aan te kunnen. Is toch niet raar?

Alvast bedankt ,

Marieke

Hallo allemaal,

ten eerste: fijn dat er een forum zoals dit bestaat. Ik ben er eergisteren met een tweede echo achter gekomen dat het babietje wat ik dacht in mijn buik te hebben sinds 9 weken verschrompeld was tot 3mm. Ik wilde het eerst natuurlijk laten komen, maar voelde me ziek, dus ben vandaag weer naar ziekenhuis geweest en daar hebben ze me een middeltje gegeven (normaal tegen maagzuur) dat de miskraam opwekt. Daar mag ik pas maandag mee beginnen want er is niet genoeg personeel in het ziekehuis aanwezig 's weekends mocht het misgaan...   De "eierdooier " en het vlies rond de embryo    zijn nog heel dus daarom ben ik ook ziek en komt de mk maar niet,  ze gaan  door met signalen zenden in mijn lichaam.

Ik ben alleen een beetje bang voor maandag....Wat gebeurt er zo'n beetje? Wees niet bang om "enge" details te vertellen, dit is, of   was, mijn eerste zwangerschap en wil gewoon weten wat er staat te gebeuren. De dokter heeft me iig "vrij" gegeven  van mijn werk (werk in een restau) , dus ga dit weekend proberen te "genieten" samen met mijn vriend, om volgende week alles een beetje aan te kunnen. Is toch niet raar?

Alvast bedankt ,

Marieke

Hoi Marieke,

Wat vervelend voor je. Hoe ver was je zwangerschap eigenlijk?

In april is na 30 weken zwangerschap mijn zoontje doodgeboren. Omdat deze zwangerschap ook niet zelf op gang kwam (of ik dat in ieder geval niet af wilden wachten) hebben ze dit ook met (waarschijnlijk) dezelfde medicijnen opgewekt. Bij mij waren het tabletjes die ze ook tegen maagzuur gebruikten. Maar de bijwerking daarvan is dat je baarmoedermond zachter wordt, en ik geloof dat daardoor alles in gang wordt gezet.

Mijn verhaal is misschien niet helemaal te vergelijken met jouw verhaal, aangezien ons kindje wel wat groter was.
Maar wat ik wel heb gemerkt dat er tussen de bevalling en de miskraam, die ik 3 weken geleden had, overeenkomsten waren. Ik kreeg last van krampen in mijn buik en rug. (Alleen waren deze bij de bevalling wel wat heftiger). Bij mijn miskraam waren ze meer te vergelijken iets hevigere ongesteldheidskrampen.
Misschien dat het door die medicijnen wel iets heviger kan worden, bij de bevalling kreeg ik door die medicijnen een soort van weeen storm. Je wakkert tenslotte iets aan wat uit zichzelf nog niet op gang was gekomen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Voor zover het kan, ga in ieder geval proberen van je weekend te genieten. Is helemaal niet raar.

Sterkte en hou ons op de hoogte hoe het met je gaat.

Liefs Elise

Terug
Bovenaan