Miskraam met lange nasleep

Hoi,ik wil even mijn verhaal kwijt. Misschien voor iemand herkenbaar? Vorig jaar July zwanger geworden. Heel vrolijk ging ik naar eerste echo. Daar was de uitkomst dubieus. Even een week wachten, maar het kon wel eens niet goed zijn. Was moeilijk te zien of dat er een hartslag was. Het was nog wat jong. Ik voelde me echt zwanger. Dus het zal wel goed komen. Een week later dus eindelijk weer een echo. Nee, echt geen hartslag. Wat een teleurstelling! Ik had me er al helemaal op verheugd. Al berekend wanneer ik uitgerekend zou zijn. Dat zou dus deze maand zijn......Maar nu was ik dus zwanger van iets wat niet meer leefde, Dat voelde heel raar. Zwangerschapssignalen waren wel iets minder geworden, maar dat kan toch wel per dag verschillen. Na een week op gesprek bij gynaecoloog. Voor de zekerheid nog een echo. En besloten het op te wekken met tabletjes. De volgende morgen. Smorgens werd ik wakker en zag ik 3 druppels oud bloed, het begon nu ook uit zichzelf. Na overleg ook de tabletten ingebracht. Een paar uur later kwam er heel veel bloed, stolsels en krampen. Een mini bevalling...Over een week controle of alles uit me is. voordat ik de controle had kreeg ik 2 dagen na miskraam toch wat buikpijn. Na overleg nogmaals tabletjes gebruikt. Toen kwam er gen reactie meer. Bloedverlies wat ik wat dagelijks had werd ook al minder. Dan zal toch alles wel weg zijn. Op de echo zagen we wat zwarte vlekjes. Heel minimaal. Dus dat kan wat bloed zijn. Verder is het vruchtje eruit. Bloedverlies en buikpijn gingen over. Nu maar afwachten tot volgende menstruatie. Dan kunnen we weer verder.Anderhalve maand later was er een week wat bloed druppels gewijs. Dus niet echt een menstruatie. Er was me verteld dat mijn eerste menstruatie anders kon zijn dus zou het dat wel zijn....Na een week was ik aan het werk en ineens voelde ik het aan de onderkant helemaal wam worden. Dus ik ren naar de wc. Alles onder het bloed en het hield maar niet op. Een hevige bloeding. Geen stolsels ofzo. Gewoon alsof er een kraan van bloed open ging. Helemaal bang was ik. Gelukkig stopte het na een paar minuten denk ik. Maar het voelde heel lang...Weer naar het ziekenhuis. Er zijn waarschijnlijk toch resten van miskraam blijven zitten. 2x ben ik in het ziekenhuis geweest . Ze gingen via de onderkant met een mini cameraatje naar binnen en knipte de restjes los van mijn baarmoeder. Was akelig maar niet echt pijnlijk. Ze kozen niet voor curretage omdat het nog maar een restje was en toch meer kans op verklevingen. De restjes die ze wegknippen moeten er natuurlijk uit komen. Er kwam weinig...op een avond voelde het ineens alsof ik ontsluiting kreeg. Dat is erg raar als je niet zwanger bent! Maar weer naar ziekenhuis. Met eendebek erin en een tang konden ze achter mijn baarmoedermond 2 stukjes weefsel wegplukken van ieder 2 cm. Meteen daarna was de buikpijn weg. Zou het dan nu helemaal weg zijn? Nu dus voor de tweede keer het ondergaan met het cameraatje. Ze hebben nog wat weefsel weggeplukt.Daarna meteen 10 dagen een hormonen kuurtje om het bloedverlies te verminderen. Want had al sinds de bloeding op mijn werk bloedverlies dagelijks. En hopelijk dat na het stoppen van die hormoon tabletten er een schoonmaak menstruatie zou ontstaan. Na deze tabletten kwam er geen menstruatie...Ik was wel ontzettend moe en moest vaak gaan liggen, Ik kon gewoon niet gaan werken..Voelde me ongeveer als na een bevalling.In de loop van de weken werd dat beter. En na ongeveer 6 weken kwam er dan toch een menstruatie, wel wat heftiger als normaal, maar dat mocht. En nu heb ik ook na ongeveer 30 dagen weer een tweede menstruatie. Het voelt allemaal steeds normaler. Ik geef mijn baarmoeder nog even een tijdje rust en dan kunnen we het weer eens gaan proberen. Deze maand was ik anders uitgerekend...wat heeft het toch allemaal lang geduurd en wat was ik soms bang dat het niet meer goed ging komen.

Meisje toch, wat een verhaal!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik had een collega met ook zo'n ellendige miskraam waar maar geen eind aan kwam, maandenlang had ze buikpijn.
Daarna is ze weer zwanger geworden en een gezonde dochter gekregen, dus houd moed, het komt voor jou heus ook!
Sterkte nog deze maand, het moet moeilijk voor je zijn dat je nu was uitgerekend.

Jeetje wat een heftige tijd heb je gehad. Bij ons geven ze geen medicatie bij een miskraam, ivm slechte ervaringen. Dus afwachten of t toch komt, of curretage. Heel veel sterkte!!!

Terug
Bovenaan