Miskraam (mogelijk bbz) en weer zwanger worden

Hallo!  

Allereerst sterkte voor iedereen die "in hetzelfde schuitje" zit. Ik kon me voor mijn eigen miskraam eigenlijk niet goed voorstellen wat dit allemaal met je doet...

Op 7 december jl heb ik een miskraam gehad waarvan het vermoeden bestaat dat de zwangerschap buitenbaarmoederlijk was. Dat konden ze helaas niet meer goed zien... Op 30 december was het zwangerschapshormoon < 5 en dus weer normaal. Weet iemand van jullie of je nu gelijk weer mag proberen om zwanger te worden of moeten we een menstruatie afwachten. Mijn wederhelft en ik hebben hier nml een discussie over :)

Lfs Fleur79

Hoi Fleur,

wat een pech zeg, die miskraam. Ja, je weet pas wat het met je doet, als je het meemaakt, helaas. Nu heb ik geen miskraam gehad, maar een afgebroken zwangerschap. Van mijn gyneacoloog heb ik te horen gekregen dat het geen probleem is om na een miskraam of afgebroken zwangerschap "het" meteen weer te proberen. "Vroeger"was het advies om eerst een menstruatie af te wachten, maar dat is nu niet meer zo. Wel is het prettig om te weten dat je lijf weer helemaal "op orde" is als je je eerste menstruatie weer hebt gehad. Maar er zijn ook genoeg meiden die na een miskraam geen menstruatie hebben gehad, maar meteen weer zwanger waren. Tsja, dan is er ook nog de emotionele kant. De vraag of je er emotioneel alweer aan toe bent om opnieuw zwanger te zijn. In ieder geval veel sterkte!

Hoi Fleur, allereerst sterkte met het verwerken van je mk.

Ik heb zelf net voor de 2e x een mk gehad. Over het direct weer proberen om zwanger te worden  zei mijn vk dat ik niet de eerste menstruatie af hoefde te wachten en er dus direct weer voor mocht gaan mits ik hier zelf aan toe was. Het wordt wel eens geadviseerd  om de eerste menstruatie af te wachten maar volgens haar alleen maar omdat er dan makkelijker kan worden berekend hoe lang je precies zwanger bent maar daar hebben ze tegenwoordig echo's voor. Dus als je er zelf aan toe bent dan is er volgens mij geen reden om te wachten en mag je er volgens mij weer direct voor gaan. Ik was direct na mijn 1e mk weer zwanger, helaas is dit ook weer geindingd in een mk maar ook deze keer gaan wij niet wachten en het direct weer proberen...je verlangen naar een kindje blijft toch en daar wil ik niet onnodig mee wachten.

Sterkte ermee! Groetjes, Hiltje

Goh wat een snelle en lieve reacties! Ik ga vanavond mijn wederhelft maar eens overtuigen. Ik dacht nml hetzelfde als jullie...

Fijne avond en nogmaals bedankt.

Lfs Fleur

heyhey

ik zie dat t een beetje een late reactie is, maar wil toch even reageren :D

ik heb 2x een bbz gehad. en nu een gezonde dochter van een jaar.

artsen verschillen er van mening over, om te wachten of niet te wachten en hoelang.

bij mn 1e bbz werd aangeraden om een jaar te wachten.

de kans is namelijk heel groot dat je er dan nog 1 krijg, is mij toen   verteld.

nog geen jaar later was ik weer zwanger. inmiddels ben ik dus nu een jaar mama

kort geleden weer een bbz gehad.

doormiddel van een korte operatie is de foetus weg gehaald.

dit maal werd tegen mij gezegd dat ik 3 maanden tot een half jaar moet wachten, voor een nieuwe ronde.

na een miskraam mag je idd weer gelijk gaan klussen. na een bbz wordt het dus afgeraden.

groetjes, do

Terug
Bovenaan