Miskraam na 14 weken door breken vliezen

Dag allemaal,

Ik was 14 weken zwanger van mijn 4e kindje mijn oudste is 17 en heb een tweeling van 15 dus dit was echt een overwachte nakomeling. De baby was heel actief en groeide goed. Bij de 12e week kreeg ik ineens erge steken in mijn linkerkant van mijn buik en dacht misschien een blaasontsteking omdat ik ook heel lichtjes bloed verlies had. Ik had geen blaasontsteking maar toch ff naar het ziekenhuis geweest om te kijken waar het bloedverlies vandaan kwam aangezien ik ook 2 kleine vleesbomen in mijn baarmoeder heb. ze zagen wel wat bloed in de baarmoeder maar konden net niet verklaren de baby groeide goed dus dat was het belangrijkste zeiden ze. Veel pijn gehad tussendoor en 3 grote bloedstolsels verloren en veel harde buiken maar met de baby bleef het goed gaan. Ik denk dat ik wel 8 echo's gehad heb.in 14e week braken mijn vliezen ineens en kreeg te horen dat de kleine leefde maar geen kans maar maakte want hij totaal geen vruchtwater  meer en hij had vruchtwater nodig. Maar ik had nog hoop want kon thuis blijven en rustig aan doen tot ik thuis kwam en koorts kreeg en met spoed terug naar het ziekenhuis moest. Met veel verdriet wetend dat de kleine eruit moest en pijn van de weeën die al waren begonnen is de kleine er na 8 uur uitgekomen. Het was het verschrikkelijkste wat ik ook heb mee moeten maken bevallen van een hele kleine baby waar alles erop en eraan zat. Wij hebben hem gelukkig kunnen begraven en een naam kunnen geven maar de verdriet zit wel heel diep omdat het na mijn gevoel verkomen had kunne worden.  Ik heb daarna nog 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat de koorts niet wou zakken. Nu bijna 4 weken later weet ik helaas niet wat er gebeurd is. Alleen dat ik een infectie heb opgelopen waardoor de ontsteking ontstaan is en mijn vliezen gebroken zijn. Dus pech hebben daar kwam het op neer. Ik heb 2 kleine vleesbomen maar daar lag het niet aan zeiden ze terwijl ik wel erge pijn had wat waarschijnlijk wel van die vleesbomen kwam alleen ze zijn zo makkelijk met zeggen dat kan niet. Nu ben ik natuurlijk heel bang dat het weer zou kunnen gebeuren als ik zwanger zou raken is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en het met mij wil delen? Sorry voor mijn lange verhaal..
 
Hoi Shas79,

Wat verschrikkelijk. Gecondoleerd. Ik heb dit zelf niet meegemaakt maar je verhaal grijpt me ontzettend aan.

Het feit dat het misschien voorkomen had kunnen worden is nog wel het moeilijkste.

Sterkte met dit verlies.

Liefs
 
Hoi hoi... Waarschijnlijk lees je dit niet meer, maar voor 't geval dat...
Ik ben met 14 weken in het ziekenhuis beland. Had slijm verloren, licht bloed verlies, lichte koorts, verhoogde ontstekingswaarde, en pijn in golven. Ze konden niets vinden en uiteindelijk door een chirurg (ze dachten aan een blindedarm ontsteking) naar huis gestuurd.
De volgende ochtend braken mijn vliezen. Veel licht geel vocht verlies, waarvan men bleef zeggen dat t urine was. Maar ik wist zeker dat t dat niet was. Niemand heeft gezegd dat ik plat moest.. Ik ben in mijn eentje naar ’t ziekenhuis gereden. Het hartje van mijn zoontje klopte sterk en hij was vrolijk aan ’t rond dansen hoor ik ze nog zeggen. Maar zonder vruchtwater zat hij opgesloten zagen ze even later toen ze de niet urine maar vruchtwater roken. Hij vocht dapper door. De volgende dag is hij met behulp van weeopwekkers geboren met een stil hartje. 
Ik zoek nog steeds naar antwoorden die niemand kan geven. Ze hadden het nog nooit meegemaakt in het ziekenhuis.
Liefs kym
 
Lieve allebei,
Geen idee of jullie dit nog lezen en of we nog in contact kunnen komen, maar ons is iets gelijks overkomen. Met 13 weken zo'n beetje iedere dag bij de verloskundige gezeten met flinke pijn in mijn buik... vooral links toen. Dat zette door in pijngolven met veel slijmverlies. Bloeden deed ik al vanaf week 6. Verhoogde lichaamstemp en verhoogde ontstekingswaarden. Ons zoontje ontwikkelde zich goed en prima hartslag. Dag voor het breken van de vliezen nog uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis gehad... vermoeden blaasontsteking maar niemand wist dat echt zeker... verder niets te zien. 
Ik zei nog bij de goede echo's.. ik heb niets aan een gezond kindje als mijn vliezen straks breken. En die braken nog geen 24 uur na ons bezoek aan het ziekenhuis. Voelde m al vroeg en een uur voor het breken van de vliezen trappelde hij nog rond. 
Ben zo op zoek naar antwoorden of steun/herkenning... willen het ooit nog proberen voor een kindje maar geen idee of ik het aandurf... 
Liefs linsey
 
Lieve Allemaal,  ook ik weet niet wie dit zal lezen.  Maar ook ons is dit weekend precies hetzelfde overkomen. Met 14 weken begon ik iets bloed te verliezen, wat niet heel raar was in mijn zwangerschap. Ik heb vanaf week 4,5 tot week 9 bloed verloren,  en het was echt heel veel. Echter bleef onze kleine man stevig zitten en groeide door tot week 14. Bij opnieuw beginnend bloedverlies door verwezen naar het ziekenhuis. Maar daar werdt ons verteld dat alles er tip top uitzag en we ons geen zorgen hoefde te maken. In de avond,  luttele uren na de controle braken mijn vliezen. 1,5 dag later is met een kloppend hartje ons zoontje geboren.  Maar het hartje stopte na een aantal keer kloppen buiten de baarmoeder. Vervolgens moest ik met gillende sirenes naar het ziekenhuis ivm veel bloedverlies omdat de placenta niet los wilde laten. Daar geholpen te zijn spraken wij een erg kundige gynaecoloog. Hij vertelde ons dat het zeer vroegtijdig breken de van vliezen vaak gepaard gaat met infecties of kennelijk in mijn geval bloedverlies in het 1e trimester.  De vliezen krijgen dan niet de kans om goed sterk te worden om het toenemende gewicht van het vruchtwater en de baby te kunnen dragen. Ook vertelde hij dat het breken van de vliezen in zo'n vroeg stadium van de zwangerschap weinig voorkomt en hij de kans op herhaal zeer zeer klein acht. Verder zal het altijd een groot raadsel blijven en moeten we leven met dit grote grote verdriet.  Lieve dames ik wens jullie alle kracht, sterkte en liefde toe. En ik hoop dat het bij een eventuele andere zwangerschap voorspoedig zal verlopen. 
 
Liefs Carola S
 
Terug
Bovenaan