miskraam na bijna 12 weken en nog steeds misselijk

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag was ik 11,5 week zwanger en kregen wij de echo in het Erasmus MC. Op de echo was te zien dat het hartje niet meer klopte, alsof de wereld stilstaat. Alleen niet voor degene die de echo afnam, want die nam gewoon twee telefoontjes aan tussendoor over de planning van die dag.  Te erg voor woorden.
Doezelfde middag kreeg ik bloedverlies, alsof de uk me eerst via de echo wilde voorbereiden. Ik ben een zeer rationeel mens, maar op dit punt ga ik op mijn gevoel af. 's Nachts kreeg ik echt flinke weeen, wel drie uur lang en uiteindelijk kwam de kleine eruit. Ik was verbaasd over de grootte. Toch wel tien centimeter.

Na de geboorte van onze jongste in juni 2006 heb ik kraamvrouwenkoorts gekregen. Het heeft ze acht weken gekost om de streptokok A uit de baarmoeder te krijgen en ik ben nu erg bang dat mijn baarmoeder niet ongeschonden uit de strijd is gekomen. Wij wilden heel graag nog een kindje, maar ik bleef ziek. Uiteindelijk werd in januari 2007 geconstateerd dat ik een vrij ernstige vorm van de ziekte van Graves had (hyperthereoidie: te snel werkende schildklier, komt in 10% van de gevallen voor na zwangerschap). Ik ben een jaar aan de medicatie geweest en mocht niet zwanger worden. Kortom, deze uk was echt een lichtpuntje na voldoende ellende.

Ik heb het er erg moeilijk mee. Nu is het natuurlijk ook vrij vers allemaal. Het ene moment gaat het goed en dan kan ik opeens uit het niets in huilen uitbarsten.  Bovendien zit mijn man  voor zijn werk in Engeland sinds vandaag en is hij er pas donderdag weer en dat helpt ook niet bepaald.

Mijn verloskundige wilde geen echo meer doen, omdat ze uit mijn verhaal opmaakte dat de miskraam compleet was. Ik heb er echter op gestaan, omdat ik wil weten of de baarmoeder in orde is. Morgenmiddag zit ik dus in het ziekenhuis. Ik vloei nog steeds behoorlijk en heb af en toe nog flinke buikpijn. Is dat normaal? Wat ik heel erg vind, is dat ik nog steeds misselijk ben. Alles wat ik eet smaakt naar niets. Alsof ik nog hartstikke zwanger ben. Hebben jullie daar ook last van gehad, dat de kwalen bleven en na hoeveel tijd verdwijnt dat dan ongeveer? Ik vind het gewoon wreed dat je lichaam nog in de zwangerstand staat, terwijl je voor de rest aan het rouwen bent.

Het helpt in ieder geval om een beetje van me af te schrijven, (vandaar het lange verhaal). Kan iemand mij ook vertellen wanneer je ongeveer weer een eisprong hebt. Ik zal morgen uiteraard voldoende vragen stellen aan de gynaecoloog, maar heb niet zulke goede ervaringen met ze....

Bedankt voor jullie aandacht!

Leonie

Hoi Leonie,

Wat vreselijk naar voor je! En wat rot dat je man er niet is. Kun je wel met anderen praten?
En wat een verhaal over je vorige zwangerschap pff, zwaar hoor.

Ik herken je emc verhaal. Ik kreeg daar in december te horen dat de baby was overleden, ook tijdens de vlokkentest werd dit vast gesteld. "gelukkig" waren we er op voorbereid omdat we de dag ervoor het hartje niet meer hadden gehoord en drie dagen ervoor nog wel. Maar ik vond ze ook ontzettend bot. Ze vonden het heel rot, drongen gelijk een bloedonderzoek op (daar hebben we nooit de uitslag van gekregen) en ik werd weer naar huis gestuurd. Het beste was wachten op een spontane miskraam, dat kon best 2 weken op zich laten wachten. Ik stond ook echt van: en nu? Gelukkig vingen de verloskundigen me wel goed op. Ik kon gelijk de volgende dag gecuretteerd worden. Ik wilde niet langer rondlopen met een dood kindje in me.
Ik weet ook niet of ik nog terug ga naar het emc voor een vlokkentest bij een volgende zwangerschap. Bij de intake zei de gyn ook: nou het ziet er prima uit, de kans dat het nu nog misgaat is nihil, jaja, dat hebben we gezien. Maar ja, het is het dichtst bijzijnde ziekenhuis, dus we zullen er wel weer uitkomen.

Ik heb ook nog wel een week of 3 last gehad van mijn hormonen, het duurt toch wel even voor je die kwijt bent, dat is niet in een week bekeken.
De gyn van de nacontrole, in mijn eigen ziekenhuis vertelde dat de meeste vrouwen tussen de 6-8 weken weer ongesteld worden, dus eisprong is dan 2 weken eerder. Ik was na 5 weken weer ongesteld, een collegaatje na 8 weken. Hier op het forum lees je ook allemaal andere tijdstippen. Ik hoefde niet te wachten met zwanger worden en mocht gelijk doorgaan.
Ik heb een week redelijk gevloeid en daarna nog af en toe wat bij het naar de wc gaan. Maar ook dat varieert weer per persoon. Je kunt er niets van zeggen.

Meid, veel sterkte. Hier op het forum ben je op de goede plek, we hebben allemaal een miskraam meegemaakt en kennen het verdriet, de emoties en de verwarring.

keesje

Hey meid,

Wat een vreselijk verhaal. Wat moet jij je rottig voelen. Ik moest er ook echt even om huilen. Keesje heeft gelijk hoor op dit forum kun je je ei kwijt. Schrijf maar zoveel van je af als je wilt. Mensen hier hebben ook al erge dingen doorstaan en die begrijpen het heel goed hoe verdrietig dit is. Ik hoop dat je snel door die eenzame dagen heenkomt en donderdag iig weer samen met je man bent. Wat erg voor je (jullie)

En idd je lichaam houdt je nog een tijdje voor de gek ...wel een aantal weken nog zoals je overal leest en hoort. Het is toch weer een (ontzwangerproces ofzo) dus het duurt even voordat al die hormonen uit je lijf zijn. Heel veel sterkte!!!!!

Liefs Petra

Hoi Leonie,

Wat rot voor jullie dat jullie een kindje zijn verloren. Ik begon de laatste keer ook gelijk te vloeien na de inwendige echo. Het leek er haast wel op dat die echo de boel geïriteerd heeft waardoor alles op gang kwam. Ook ik had het heel erg moeilijk met de zwangerschapsverschijnselen na de miskraam. Zo kon ik vrij lang mijn eigen broeken niet dicht krijgen terwijl ik niet meer zwanger was. Soms hoopte ik dat het om een tweeling ging en dat de andere helft er nog zat en dat ik echt nog zwanger was. Dom hè, hoe je jezelf voor de gek kunt houden. Na het verliezen van het vruchtje ben ik die dagen daarop ook nog heel veel stolsels verloren. Ook dat ging gepaard met heel veel pijn en weeën achtige krampen. Daarna wilde ik zo graag weer zwanger zijn dat ik schijnzwanger werd. Ik had de miskraam geen plekje gegeven.

Heel veel sterkte voor jou en de mensen om je heen

Liefs Petra

Dank jullie voor het reageren. Het helpt echt!

De gynaecoloog heeft gisteren de baarmoeder goed nagekeken. Deze zag er goed uit volgens haar. Ook is hij bijna schoon. Inderdaad had ik zo stom ergens nog de hoop dat de kleine er toch nog zat met een kloppend hartje, maar het was helaas een groot zwart gat met wit eromheen. Droom echt over dus. Ze heeft bloedonderzoeken aangeboden, omdat het de tweede miskraam was, Eerste was al na amper vijf weken hoor. Zodra manlief terug is uit Engeland zal ik dat voorleggen. Ik lees echter op dit forum  dat je tien weken niet zwanger mag zijn, nou mijn hoela dat red ik echt niet. Ze heeft ook kweekjes afgenomen om mij gerust te stellen. Wel zei ze aan het einde dat ik eerst een menstruatie moest afwachten. Ik had al zoveel vragen gesteld en ze liep al 50 minuten uit! zodat ik niet goed durfde te vragen waarom? Bovendien liep er ook een assistent mee. Ik lees hier ook wisselende verhalen over die maand wachten. Ik voel me fysiek weer goed en ga liever door. Al die elkaar tegensprekende gynaecologen grrr. Misselijkheid neemt 'gelukkig' iets af. Uiteraard lag ik liever kotsend op de badkamervloer, maar het is niet anders. Jullie ook alle goeds en succes uiteraard!

Leonie

Hoi mama leonie

het is in iedergeval goed nieuws dat je baarmoeder bijna schoon is, want dat bespaart je een curretage.
de ene gyn raadt aan een cyclus af te wachten, de andere niet. ik heb het na de eerste miskraam wel gedaan. ik was toen ook al 14 weken zwanger en dan moet er toch meer uit dan met een miskraam van 5 weken. de kans dat er nu nog een bloedpropje blijft zitten is aanwezig en een mesntruatie zorgt er dan voor dat je daarna helemaal schoon bent. ook is het makkelijk voor de gyn om te bepalen hoever je bent als je eerst weer een keer ongesteld bent geweest. maar dat laatste vind ik geen reden om er niet voor te gaan.

wanneer je je eisprong weer kan verwachten is afwachten. na de eerste miskraam had ik de eerste keer een iets langere cyclus. volgens mij 36 dagen ipv de 30 die ik toen normaal had. bij de andere 2 miskramen was het gelijk weer op regel.

je hebt vast van mij ook gelezen dat ik 10 weken moest wachten... dit is niet bij iedere onderzoeken zo. het chromosomenonderzoek kunnen ze gelijk doen. dan bekijken ze jullie genetisch materiaal.
die 10 weken niet zwanger zijn was voor het bloedstollingsonderzoek. dan weet je in ieder geval zeker dat er geen restjes zwangerschap meer in je bloed zitten, want die kan de uitslag beinvloeden.

ik heb inmiddels bloed laten prikken en 6 juni krijg ik de uitslag. ben dus erg benieuwd of er iets uitkomt of niet. ik zag erg tegen die 10 weken op (die er achteraf maar 7 zijn geweest), en nog steeds vind ik het jammer dat ik 2 eitjes zomaar voorbij heb moeten laten gaan. maar het is wel voor een goed doel.
over 2,5 weken weet ik of er iets is waardoor ik 3 miskramen heb gehad. en of we er iets tegen kunnen doen. dat is me toch wel veel waard.
\we gaan er nu wel weer voor, want net voor mijn NOD krijgen we de uitslag. dus alsik medicijnen moet slikken kunnen we daar gelijk mee beginnen.

veel sterkte meid! en als je vragen hebt die je even niet kunt stellen aan de gyn... dan mag je me altijd vragen. niet dat ik alles weet, maar ben al redelijk ervaringsdeskundige te noemen.
dikke knuffel, en geef jezelf de tijd alles te verwerken. dat is zo belangrijk! (ik heb dat te weinig gedaan)

liefs Carina

quote: mamaleonie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-05-2008 21:24:45'));

Dank jullie voor het reageren. Het helpt echt!

De gynaecoloog heeft gisteren de baarmoeder goed nagekeken. Deze zag er goed uit volgens haar. Ook is hij bijna schoon. Inderdaad had ik zo stom ergens nog de hoop dat de kleine er toch nog zat met een kloppend hartje, maar het was helaas een groot zwart gat met wit eromheen. Droom echt over dus. Ze heeft bloedonderzoeken aangeboden, omdat het de tweede miskraam was, Eerste was al na amper vijf weken hoor. Zodra manlief terug is uit Engeland zal ik dat voorleggen. Ik lees echter op dit forum  dat je tien weken niet zwanger mag zijn, nou mijn hoela dat red ik echt niet. Ze heeft ook kweekjes afgenomen om mij gerust te stellen. Wel zei ze aan het einde dat ik eerst een menstruatie moest afwachten. Ik had al zoveel vragen gesteld en ze liep al 50 minuten uit! zodat ik niet goed durfde te vragen waarom? Bovendien liep er ook een assistent mee. Ik lees hier ook wisselende verhalen over die maand wachten. Ik voel me fysiek weer goed en ga liever door. Al die elkaar tegensprekende gynaecologen grrr. Misselijkheid neemt 'gelukkig' iets af. Uiteraard lag ik liever kotsend op de badkamervloer, maar het is niet anders. Jullie ook alle goeds en succes uiteraard!

Leonie

Terug
Bovenaan